سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ثبت شد؛

خروج نقدینگی افراد حقیقی در روز منفی شاخص کل بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۳ دی‌ماه شاهد خروج ۲۸۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۸۲۳۰ واحدی و ثبت ۰.۳۷ درصد منفی به ۲.۲۰۰.۱۱۲ واحد رسید؛ این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن با کاهش ۵۴۹ واحدی و ثبت ۰.۰۷ درصد منفی به ۷۶۱.۲۳۵ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۵۴۲ میلیارد تومان ثبت شد. امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۳ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود؛ همچنین امروز شاهد خروج ۲۸۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: امروز ۳۸ درصد بازار یعنی ۲۸۹ نماد مثبت و ۶۲ درصد بازار یعنی ۴۷۳ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت سیمان با ۱۸ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۴۵ میلیارد تومان بود.

او گفت: بازار امروز با توجه به اخبار مربوط تجدید ارزیابی‌ها و همچنین اخبار مرتبط با لایحه بودجه کار خود را شروع کرد و دقایقی تقاضا در بازار با توجه به معاملات لیدرهای خودرویی افزایش یافت اما در نهایت با منفی نه چندان قوی در زمان معاملات سهام و حق تقدم به پایان رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
صبرمون داره تموم میشه
سه ساله همش ضرر و زیان
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
متاسفم