سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه بیش از ۱۵۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در بابل

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل از تولید سالانه بیش از ۱۵۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در این شهرستان خبر داد.

محسن آهنگری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه‌ای نیاز به علم، تجربه و تخصص دارد و با بکارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم رسید، گفت: سالانه هزار و ۵۷۵ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ۹۵ بهره بردار در این زمینه، افزود: مساحت سالن‌های جاری پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان ۸ هکتار است.

آهنگری گفت: اهمیت توسعه قارچ خوراکی به دلیل ارزش غذایی قارچ به عنوان یکی از منابع تأمین پروتئین سالم خانوار‌ها بوده و این صنعت قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده را دارد.
او افزود: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کنند.

آهنگری با اشاره به اینکه همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، گفت: به مصرف کنندگان توصیه می‌شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.