سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویربرداری از گله گرگ‌ها در محدوده شهرستان سملقان

حسین حمیدی محیط بان منطقه از گله گرگ‌ها در منطقه پارک ملی گلستان در محدوده شهرستان سملقان تصویربرداری کرد.

گرگ، از پستانداران گوشتخوار است. این حیوان بومی اوراسیا و آمریکای شمالی است و بیشترین پراکندگی جغرافیایی را در بین تمام اعضای خانواده سگ‌سانان دارد در تمام زیستگاه‌های ایران اعم از جنگلی تا دشت‌های باز مناطقی بیابانی زندگی می‌کند.

گرگ‌ها مو‌های بلند در قسمت پشت گونه‌های صورت، گردنی کلفت‌تر و کوتاه‌تر، سر پهن‌تر، چشمان مورب و گوش‌های کوتاه‌تری دارند. نوک گوش‌ها نیز مانند گوش سگ تیز نیست و غالباً آن‌ها را سیخ نگه می‌دارند. دم قدری افتاده و صاف است. مانند برخی از سگ‌ها آن را به صورت نیم دایره یا بالا نگه نمی‌دارد. مو‌های قسمت انتهایی دم نیز تیره رنگند.

مغز گرگ‌ها در مقایسه با سگ حدود ۳۰% بزرگ‌تر است. پوزه‌شان بلندتر و قدرتمندتر است و حس بویایی قوی‌تری دارند. در ایران رنگ گرگ‌ها معمولاً خاکستری با سایه‌ای سیاه رنگ است.

برچسب ها: گرگ ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
تاجاییکه من شنیدم میگن سگ حس بویایی قویی داره نه گرگ
Bita
۱۱:۳۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
تاجایی که من میدونم شما هیچی نمیدونید حتما اونو از پدربزرگت شنیدی که گرگ حس بویایی نداره چون اگه داشت یدونه حیوون زنده نمیزاشت ولی حقیقتا گرگ حس بویاییه خیلی قوی داره
علی
۰۱:۰۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
ایشالا نسل شون زیاد بشه، وام فرزند آوری حتما باید به آنها تعلق بگیره
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خداوکیلی فیلمبردار رو بگید بیاد یه آموزش سرپایی بهش بدید با این فیلمش. زوم یکی از مواردی هست که در فیلمبرداری میشه ازش بهره برد.
ناشناس
۲۰:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
زمستونا باید لاشه سگهای ولگرد بعد از تایید توسط دامپزشکی تو کوهها و دشتها پخش بشه تا وحوش نیان نزدیک شهرا و جونشون به خطر نیافته