سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضوابط بازار تاریخی اردبیل در حال بازنگری است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از بازنگری ضوابط بازار تاریخی اردبیل با هدف حفظ بنا و حیات اقتصادی این محوطه تاریخی خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: ضوابط بازار تاریخی اردبیل در راستای حفظ حیات اقتصادی و محافظت از این محوطه تاریخی در حال بازنگری است.

او افزود: ضوابط موجود در بازار تاریخی اردبیل مربوط به دوران ثبت ملی این اثر است و امروزه با توجه به گذر زمان بازنگری این ضوابط در راستای استفاده از برخی امکانات مثل گازرسانی و سایر اقدامات مشابه در این محوطه نیاز اساسی بازار تاریخی اردبیل است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل تاکید کرد: بازار تاریخی اردبیل توانسته است تا کنون حیات اقتصادی خود را حفظ کند و برخلاف برخی از بازار‌های تاریخی که در سطح کشور بلااستفاده هستند بازار اردبیل هنوز به عنوان شریان اقتصادی شهر فعال است و باید برای حفظ حیات این محوطه در کنار حفاظت از این اثر تاریخی اقدام شود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بازنگری ضوابط بازار تاریخی شروع شده است و تلاش می‌کنیم حداکثر طی دو ماه آینده ضوابط جدید در شورای فنی استان تصویب شود و موافقت وزارت میراث‌فرهنگی را هم اخذ کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.