سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از طرح توسعه و تولید دارو‌های پرخطر در یک شرکت داروسازی دانش بنیان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور طرح توسعه وتولید دارو‌های پرخطر در یکی از شرکت‌های داروسازی دانش بنیان اصفهان افتتاح شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این طرح دانش بنیان با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال باحمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری راه اندازی شده که دراین واحد زمینه تولید ۳۵۰ میلیون عدد انواع قرص پیوست رهش برای درمان انواع بیماری‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.


غلامرضا اخوان فرید افزود: با تولید این محصولات سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل می‌شود.


او گفت: در حاشیه افتتاح این سایت، تولید دارو از دومحصول دانش بنیان شامل آمپول درمان سالک و قطره چشمی رفع التهاب و عفونت چشم رونمایی شد.


مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: با تلاش داروسازان با تجربه این واحد پس از دوسال تحقیقاتی نخستین بار در کشور آمپول مگلومین آنتی مونات و قطره چشمی لوتراتی به تولید انبوه رسید.


غلامرضا اخوان فرید با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا بیش از ۱۰ میلیون نفر به بیماری سالک مبتلا هستند وسالانه حدود ۳۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، افزود: کشورمان با دستیابی به دانش ساخت داروی درمان سالک جزء سه کشور برتر تولید این فناوری قرار گرفت.


او گفت: بیماری سالک در سه نوع عمده پوستی، پوستی مخاطی و احشایی بیشتر در مناطق گرمسیری به ویژه کشور‌های خاورمیانه شیوع داشته و آمپول ساخت شده توانایی درمان هر سه شکل بیماری را دارد.


اخوان فرید نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را سالانه حدود ۶۰۰ هزار آمپول برشمرد وافزود: با راه اندازی خط تولید این نوع آمپول سالانه بیش از یک ونیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل می‌شود.


او گفت: قطره چشمی لوتراتی نیز برای درمان التهاب و عفونت چشمی کاربرد دارد و در مصارف درمانی کوتاه یا بلند مدت نسبت به دارو‌های مشابه می‌تواند ایمنی بیشتر وعوارض جانبی کمتری داشته باشد.


مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محصول تا پیش از این ازخارج از کشور وارد می‌شد که با داخلی سازی زمینه تولید یک میلیون عدد در سال برای صنعت داروسازی کشور فراهم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.