سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا‌های بافق

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق از اجرای طرح یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیری و مقابله با اعتیاد در ۱۱ روستای منتخب این شهرستان خبر داد.

لیلا زینلی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بافق در جلسه طرح یاریگران زندگی گفت: طرح یاریگران زندگی با تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی روستا‌ها و به منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، اجرا می‌شود. 

او افزود: تقویت رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات اعتیاد به مواد مخدر از اهداف دیگر این طرح است. 

محبوبه وفائیان کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد و مسئول اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا با تشریح دستور العمل اجرایی طرح در روستاها، بیان کرد: در سطح استان ۱۲۷ روستا این طرح اجرای می‌شود که برای شهرستان بافق ۱۱ روستا انتخاب شده است.

او افزود: جمعی متشکل از امام جماعت روستا، اعضای شورای اسلامی روستا، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، بزرگان و ریش سفیدان، دهیاران، نماینده رؤسای مراکز آموزشی روستا، رئیس خانه بهداشت روستا در قالب کانون جمع شده و با رأی دهیاران، دبیر کانون و رئیس کانون با رأی اعضای کانون انتخاب می‌شوند.

وفائیان با اشاره به اهداف این طرح گفت: آگاهی بخشی در محیط روستایی نسبت به موضوع کنترل و کاهش اعتیاد، کمک به سالم سازی محیط روستا، صیانت از خانواده سالم در حوزه سوء مصرف، ایجاد انگیزه و امیدافزایی و حمایت برای بهبودی مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور در سطح روستا از جمله اهداف طرح است. 

گفتنی است روستا‌های مبارکه، رضائیه، شادکام، کوشک، گزستان، دولت آباد، علی آباد، کرمانی، بساب و بشکان، ۱۱ روستای منتخب اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها در شهرستان بافق هستند.

جلسه طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها به ریاست تاج الدینی معاون برنامه ریزی فرماندار و با حضور مسئول اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا در استان یزد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان ادارات، دهیاران و شورای‌های اسلامی برخی از روستا‌های بخش مرکزی بافق برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.