سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهیاران استان اردبیل به سمت ایجاد درآمد پایدار هدایت می‌شوند

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: دهیاران استان به سمت ایجاد منابع مالی پایدار برای اداره امور دهیاری‌ها هدایت می‌شوند.

شاپور آذروند در جلسه توجیهی دهیاران شهرستان خلخال گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در حذف کامل کمک‌های مالی دولتی به دهیاری‌ها، اداره امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل برای ایجاد منابع پایدار مالی برای اداره امور جاری و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی توسط دهیاری‌ها تلاش می‌کند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل افزود: با توجه به انتخاب استان اردبیل به عنوان یکی از سه استان پایلوت برای اجرای طرح توانمندسازی دهیاری‌های کشور در نظر داریم با ارائه راهکارهای متنوع از جمله تشکیل تعاونی، ارائه ماشین آلات سنگین راهسازی و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره به دهیاران، مسیر را برای توانمندسازی دهیاری‌ها وهمچنین استقلال مالی آنها هموار کنیم.

او اظهارکرد: در این راستا از اجرای طرح‌های منجر به درآمد پایدار دهیاری‌ها از جمله طرح‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و تولیدی ارائه شده از سوی دهیاران حمایت می شود.

آذروند افزود: در صورت اجرای طرح‌های درآمدزا از جمله راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای تولید برق، دهیاری‌ها می‌توانند از حداقل درآمد ۴۰ میلیارد ریال میانگین سالانه از محل این نیروگاه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با بیان اینکه امسال اعتباری برای اداره امور دهیاری‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی دهیاری‌ها از سوی مرکز کشور اختصاص داده نشده است، گفت: این کار در راستای اجرای طرح توانمندسازی دهیاران و ایجاد منابع مالی پایدار برای استقلال مالی آنها از دولت صورت گرفته است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.