سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث خوابگاه‌های متاهلی در سراسر کشور اولویت دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تامین اراضی نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌ها و ساخت خوابگاه‌های متاهلی جزء اولویت‌های ما است.

سید محمد حسین حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایشی که برای بررسی روند اجرای نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات برگزار شد، گفت: در قانون اساسی در فصل‌های ۱۳۱ و ۲۲ به طور مستقیم و در اصل ۱۰ قانون اساسی به شکل غیر مستقیم  برای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و نقش آفرینی دولت در این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: هم اکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا است و طبق آمارها روند مناسبی نیز داشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه به رغم مشکلات موجود در تامین زمین و مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح وزارت راه وشهرسازی اراضی مناسبی را معرفی و در اختیار اجرای طرح قرار داده است، افزود: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در تخصیص اراضی خود برای اجرای این طرح مشارکت فعال تری داشته باشند.

حسینی بیان کرد:  تشکیل منظم جلسه شواری عالی مسکن توسط رئیس‌جمهور حاکی از عزم و اراده برای تحقق اهداف دولت در بخش مسکن است و شاهد هستیم وزارت‌ راه و شهرسازی علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای مسکن مهر را نیز در دست اجرا دارد که سرعت مناسبی نیز پیدا کرده است و تا پایان دولت این واحدها به اتمام خواهد رسید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و ساز و همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله راهکارهای دولت برای تقویت بنیه علمی این طرح است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دستور رئیس‌جمهور و تکلیف دولت است و با این کار تلاش خواهیم کرد تا سرعت و کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن را افزایش دهیم. 

وی توضیح داد: راهکارهای دولت را برای تامین مسکن مورد نیاز جهت احداث خوابگاه‌های متاهلی و ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان سازمان‌ها و نهادها در مشارکت همان سازمان‌ها است. 

حسینی گفت: ساخت و اجرای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شروع شده است و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰، در کشور ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی کمبود داریم که بخشی از آن‌ها از طریق پروژه‌های نهضت ملی مسکن جبران می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.