سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاپید: اسرائیل نوار غزه را به محمود عباس تحویل نخواهد داد

رهبر مخالفان دولت نتانیاهو درخواست‌های غرب به رهبری آمریکا برای واگذاری غزه به تشکیلات خودگردان پس از خاتمه جنگ را رد کرد.

سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پارلمان که تاکید کرده بود تل‌آویو حاضر به بازگرداندن کرانه باختری به تشکیلات خودگردان فلسطین نیست با واکنش شدید بین المللی همراه بود. حتی آمریکا نیز که پیش‌تر خواستار واگذاری این باریکه به تشکیلات محمود عباس شده بود نیز مجبور به پافشاری بر مواضع خود شد. با این حال، در میان مقامات صهیونیست گرچه اختلافات سیاسی بسیاری وجود دارد، اما تمامی آن‌ها بر ادامه اشغالگری اتفاق نظر دارند. 

به گزارش الجزیره، یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت نتانیاهو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد هیچ کس وجود ندارد که بخواهد تصور کند اسرائیل نوار غزه را پس از عملیات نظامی به تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس تحویل خواهد داد!

لاپید در یک سلسله پیام در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در واکنش به درخواست آمریکا نوشت: سخن درباره حکومت محمود عباس در غزه از سوی نتانیاهو به عنوان راهی برای مبارزه با یک ایده غیرقابل اجرا مطرح شد. 

وی در ادامه با انتقاد از رهبر حزب لیکود اعلام کرد: نتانیاهو اکنون همان کاری را انجام می‌دهد که در تمامی طول زندگی اش انجام داده است مواردی چون تحریک، دروغ گویی و ایجاد نفرت. 

لاپید خاطر نشان کرد: متاسفانه اکنون وی همان کارها را در بحبوحه یک جنگ تلخ انجام می‌دهد، زمانی که سربازان ما هر روز در حال کشته شدن هستند او هیچ درسی از فاجعه هفتم اکتبر نگرفت. این فاجعه هیچ تغییری در او ایجاد نکرد. او از پذیرش گناه و قصور خود را این زمینه ناتوان است. این مرد نمی‌تواند به ریاست کشور ادامه دهد، این امر بسیار خطرناک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
بابائی
۱۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
۰۹:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
که ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی به همراه ارتش آمریکا جنایتکار از خط قرمز در غزه عبور کرده‌ است.
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
بابائی
۰۹:۲۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی 100 درصد فقط از 15 مهر ماه تاکنون عامل اصلی جنگ در غزه بودن و هنوز هستند.