عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با استقبال از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره آتش بس فوری در غزه از موضعگیری آمریکا در این خصوص انتقاد کرد.

 «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد چهارشنبه با استقبال از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با کنایه به جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که موضع جانبدارانه آمریکا از فاشیسم صهیونیسم آن هم به شکل آشکار دلیل از دست دادن «مرکزیت اخلاق‌گرایی» است که بایدن مدعی آن است.

به گزارش  خبرگزاری سما، الرشق افزود: از مجمع می‌خواهیم به فشار‌های خود علیه اشغالگران به منظور پایبندی به این قطعنامه ادامه دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه در سخنانی گفت: «مرکز و کانون اخلاق» بوده‌ایم و بیم آن دارم با حمایت‌هایی واشنگتن از اسرائیل، این مرکزیت از دست برود.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با استقبال از قطعنامه سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس فوری در غزه از کشور‌هایی که به این قطعنامه رأی دادند، قدردانی کرد و گفت که تصویب این قطعنامه تأییدی بر آن است که اکثر قریب به اتفاق جهانیان از ملت فلسطین و آرمان آن حمایت می‌کنند.

وی از این کشور‌های رأی دهنده به این قطعنامه خواست که اسرائیل را ملزم به اجرای آن کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود یعنی اکثریت قاطع آرا تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. ۱۵۳ کشور از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و نیز آزادی فوری و بدون قید و شرط همه "اسرا" رای مثبت داد. ۱۰ عضو سازمان ملل متحد به این قطعنامه رأی ندادند و ۲۳عضو دیگر نیز رای ممتنع دادند.

این قطعنامه که از سوی گروه کشور‌های عربی و اسلامی ارائه شده است، از وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه و رنج مردم غیرنظامی فلسطین ابراز نگرانی شدید می‌کند و بر محافظت از جمعیت غیرنظامی فلسطین و اسرائیل باید مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید می‌کند و خواستار آتش بس فوری بشردوستانه است.

این قطعنامه مجددا تاکید می‌کند که همه طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی به ویژه در مورد حمایت از غیرنظامیان، پایبند باشند. این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه «گروگان‌ها» و همچنین تضمین دسترسی بشردوستانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار