سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان تضمین کننده تقویت زیربنای اقتصادی کشور است

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است بطوریکه با تکمیل طرح‌های این حوزه، می‌توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین محور‌های کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت.

بنیامین شکوه فر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه‌های مهم ریلی و جاده‌ای شکوفا می‌شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است، و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است.

وی با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان از مسیر توسعه کریدور‌های اصلی می‌گذرد افزود: اتصال چابهار به کریدور شمال - جنوب از این حیث حائز اهمیت است که چابهار می‌تواند به عنوان یک محرک ملی برای پیشرفت کشور ایفای نقش کند و در صورت بهره برداری از بندر شهید بهشتی به عنوان نخستین بندر آب عمیق ایران، موجب انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری استراتژیک ایران در تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌شود، در واقع توسعه و تکمیل کریدور شمال-جنوب ایران به شدت وابسته به توسعه چابهار است.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت با بیان اینکه توسعه و تعالی بدون ریسک مدیران محقق نمی‌شود، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان باید ریسک پذیر و تحول خواه باشند و در این مسیر دولت از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و افزود: طول کلی کریدور‌های اصلی استان یک‌هزار و ۵۷۱ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر‌ها ۵۲۶ کیلومتر بزرگراه احداث شده و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۱۶ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

عطاء اله اکبری افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیر‌های سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.