سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگوی توسعه زراعت چوب در استان قزوین طراحی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به جهت اهمیت اجرای طرح الگوی کشت در استان، باید جایگاه زراعت چوب در الگوی کشت به درستی سنجیده شود.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست زراعت چوب گفت: ابعاد مختلف اجرای طرح طراعت چوب در استان بایستی نیاز سنجی شود تا طرح توسعه بیشتر و موفق تری در استان داشته باشد.

عطایی افزود: با توجه به ضرورت زراعت چوب، وزارت جهاد کشاورزی یک مجری برای این امر مهم تعیین کرده تا استان‌های کشور نیز شورایی با همین هدف برای سیاست گذاری و تعیین تکلیف طرح در استان‌ها تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: بعد اقتصادی و زیست محیطی این طرح بایستی به دقت لحاظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در توسعه و اجرای این طرح بایستی از گونه‌هایی استفاده شود که دارای صرفه اقتصادی مورد نیاز برای صنعت کشت داشته باشد.

به گفته عطایی، با برنامه ریزی مناسب و تشویق سرمایه گذاران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوان از زمینه مناسبی برای صیانت از جنگل و تولید چوب فراهم کرد.

در این نشست در خصوص تامین آب مورد نیاز زراعت چوب در استان، نقش زراعت چوب در الگوی کشت، استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، تناسب اراضی و الگوی کشت، تغذیه خاک و تقویت آن، اصلاح خاک، مسائل زیست محیطی و توجیه اقتصادی طرح بحث و تبادل نظر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.