سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جامع پایانه مرزی دوغارون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون همجوار با کشور افغانستان و به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فعال کشور، اکنون از پیشرفت ۳۱ درصدی برخوردار است.

اسماعیل پورعابد مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: در زمان حاضر طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون در پهنه‌ای به وسعت ۲۲ هکتار در حال انجام بوده که ۲ درصد از برنامه زمانبندی اعلام شده جلوتر است.

او افزود: اکنون عملیات خاکبرداری و تخریب در قسمت‌هایی از مجموعه قبلی پایانه مرزی دوغارون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اتمام ۶۰ درصد اقدامات فنی در محور ۴۵ متری، ۱۰۰ درصد اسکلت بندی بنا‌های سالن مسافری و انجام ۵۰ درصد اقدامات فنی در مسیر رفت و آمد مسافران انجام شده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بخش جمع آوری آب‌های سطحی و روان در این طرح پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد، ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون تاکنون برای بخش‌های مختلف این پروژه ۲ هزار متر مکعب بتن ریزی شده است.

پورعابد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شاغلان اجرای این طرح از مهندسان و نیرو‌های کارگری تایباد است، بیان کرد: در حال حاضر این طرح یک پیمانکار دارد که با اجرای عملیات اجرایی آن بستر اشتغال مستقیم ۹۰ نفر از جوانان جویای کار این منطقه فراهم شده است.

او تصریح کرد: مدت زمان اجرای طرح ساماندهی پایانه مرزی دوغارون ۲۴ ماه است که عملیات اجرایی آن به صورت رسمی از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شروع شده و برای آن اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد تاکید کرد: طرح ساماندهی پایانه مرزی دوغارون نقش زیادی در روابط بین دو کشور ایران و افغانستان دارد که می‌تواند به افزایش سطح تعاملات ایران و افغانستان در حوزه های، صادرات، واردات، ترانزیت و بخش مسافری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.