سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تدوین پیوست داوطلبی برای همه فعالیت‌های هلال احمر

پیوست داوطلبی به عنوان یک راهبرد باید برای همه فعالیت‌های هلال احمر تدوین و در دستورکار قرار گیرد.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در همایش تجلیل از داوطلبان این جمعیت، گفت: از آنجاییکه خدمات تمامی حوزه‌های جمعیت هلال احمر متاثر از ماهیت داوطلبی است بنابراین پیوست داوطلبی به عنوان یک راهبرد باید برای همه فعالیت‌های این جمعیت تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: تجربه ثابت کرده است هرجا بصورت بهینه و درست توانستیم از مشارکت داوطلبان استفاده نماییم، خدمات پایدارتری به جوامع هدف ارائه نمودیم.

فخاری گفت: با این وجود، یکی از حلقه‌های مفقوده در این راستا، فقدان شبکه‌های داوطلبی است بنابراین باید به موازات ایجاد باشگاه امدادگران، شبکه‌های داوطلبی نیز ایجاد و توسعه یابد.

او با بیان اینکه روح داوطلبی باید در تمامی حوزه‌های هلال احمر جاری باشد، افزود:برای تحقق این مهم، ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از لایه‌های مختلف جامعه باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

فخاری با تاکید براینکه آینده جمعیت هلال احمر منوط به توسعه خدمات داوطلبی است، گفت: هلال احمر سازمانی غیردولتی است و باید تلاش شود تا جای ممکن اتکای این سازمان به بودجه و اعتبارات دولتی کاسته شود.

او افزود: افزایش سهم فعالیت‌های داوطلبی در فرایند خدمات جمعیت هلال احمر یک ضرورت حیاتی است، زیرا هرچه سهم خدمات داوطلبی بر سهم خدمات متکی بر بودجه دولتی پیشی گیرد، اهداف هلال احمر در راستای ارائه خدمات پایدار به جوامع هدف و نیازمند با سهولت بیشتری محقق خواهد شد و میزان تاثیرگذاری آن نیز افزون‌تر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: باید نیکوکاری، روح مهرورزی، صلح، نوع دوستی و خدمات بشردوستانه به عنوان ماهیت خدمات داوطلبی که اساس جمعیت هلال احمر مبتنی برآن است به درستی در جامعه ترویج شود که نقش شبکه‌های داوطلبی در تحقق این مهم بسیار با اهمیت و برجسته است.

او افزود:خدمات داوطلبانه نباید محدود به اقداماتی روتین و سنتی شود بلکه ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان استراتژی تاب آوری باید با رویکرد‌های جدید و مدرن همراه باشد تا پایداری آن افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.