اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رئیس جمهور با حضور در جمع دانش آموزان و تغییر نام پرسش مهر به پویش مهر و تغییر روند در مسیر سال های گذشته با بیان اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های بسیاری در همه بخش ها و مناطق کشور داشته است، از آن ها درخواست کردند که در بازدیدها، پیشرفت ها را با قلم و بیان خود به تصویر کشیده و گزارش های آن را به مدرسه و معلمان ارائه کنند و در مرحله بعد این گزارش ها برای دیگر دانش آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش گذارند و سپس در شهرها و استان های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.
وی افزود: از جمله تفاوت های طرح پویش مهر با پرسش مهر، می توان به این نکته اشاره کرد که این طرح به دلیل ماهیت پویشی خود، دارای استمرار زمانی است و دانش آموزان پس از جمع آوری اطلاعات و تولید آثار خود، آن ها را به صورت میدانی به نمایش عمومی می گذارند و به روایت آن ها می پردازند.
باقرزاده ادامه داد: دستورالعمل پویش ملی مهر در نظر دارد با اضافه کردن قالب و بستر جدید و تغییر در ملزومات اجرایی طرح، با استفاده از ظرفیت های میدانی و روایتگری مستمر دانش آموزان از پیشرفت های کشور، کیفیت اجرایی آن را افزایش دهد.
معاون وزیر بیان کرد: فراخوان پویش مهر با اهداف جلب مشارکت فعال دانش آموزان، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه کشور، افزایش حس مسئولیت پذیری مخاطبان، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن و حفظ هویت ملی و دینی طراحی و ارائه شده است.
به گفته باقرزاده، رشته های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان علاقه مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه my.medu.ir بخش نورینو مراجعه و از قسمت مسابقات فرهنگی هنری دسته بندی پویش مهر را انتخاب و در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.