محمدمهدی کاظمی گفت: با تلاش ۸ ماهه، شرایط برای پذیرایی بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه از دانشآموزان فراهم شد. دسترسی آموزشی حداقل اقدام در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است و بهدنبال تحقق این امر در راستای ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی هستیم.
وی با اشاره به ساماندهی بیش از ۹۳۰ هزار فرهنگی، در خصوص توزیع کتابهای درسی گفت: بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب جهت توزیع میان دانش آموزان مقاطع مختلف چاپ شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس به منظور افزایش علاقهمندی دانش آموزان در مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی انجام شده است.
کاظمی در خصوص پویش مهر اظهار کرد: همواره دستاوردهایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه نظام آموزشی کشور وجود داشته که گاها دانشآموزان در جریان آنها نیستند. برای مثال جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران را افزایش داده است و یا رویکرد تربیت دانشآموزان پژوهشگر، خلاق و نوآور در پژوهشسراهای دانشآموزی در حال انجام است. با همین نگاه رئیس جمهور امسال به جای این که سوال مشخصی را مطرح کنند، راه را برای مشارکت دانشآموزان و اولیاء تحت عنوان پویش مهر باز گذاشتهاند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش در مورد توزیع متوازن رشتههای تحصیلی و بهبود وضعیت آنها گفت: یکی اولویتهای ما همواره توسعه متوازن رشتهها بوده است. در این موضوع باید بحث علاقهمندی و نیاز کشور به درستی در نظر گرفته شود. در این زمینه نیاز است که ما رشتههای علوم پایه و به خصوص رشته ریاضی - فیزیک را که در سیزده سال اخیر روندی کاهشی داشته است را تقویت کنیم. ما در سال گذشته حدود ۱.۸ درصد افزایش در سهم پایه دهم داشتیم و امسال نیز شاهد توسعه حداقل ۱.۵ درصدی نیز خواهیم بود.