سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: اسراییل به ازای هر ۲۲۰ فلسطینی یک حمله هوایی انجام داده است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از انجام ۱۰ هزار حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه از زمان آغاز جنگ خبر داد.

نگرانی از افزایش تلفات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی باعث شده است که تل آویو تمرکز خود را بر حملات هوایی بر وارد آوردن بالاترین خسارات و تلفات قرار داده و سپس وارد فاز عملیات زمینی شود. همین موضوع باعث شده باریکه غزه با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری آماج حملات هوایی بی امان قرار گیرد.

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد نیرو‌های اسراییلی از هفتم اکتبر تاکنون ۱۰ هزار حمله هوایی را در غزه اجرایی کرده اند. 

در این گزارش آمده است: این حجم بالای حملات هوایی در غزه معادل یک حمله هوایی در ازای ۲۲۰ فلسطینی ساکن این باریکه است!

دفتر حقوق بشر سازمان ملل تاکید دارد: موج حملات به مناطق مسکونی و دیگر زیرساخت‌های غزه باعث افزایش نگرانی‌ها پیرامون پایبندی اسراییل به قوانین بشردوستانه بین المللی شده و به طور قابل توجه خطر جنایات وحشیانه را افزایش داده است. 

این گزارش می‌افزاید: تشدید حملات اسراییل باعث آواره شدن یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه و هجوم گسترده آن‌ها به مناطق جنوبی در خان یونس و رفح شده است. 

این نهاد بین المللی در پایان تصریح می‌کند: در حال حاضر بسیاری از همین آوارگان بعلاوه ساکنان خود خان یونس مجبور به ترک این منطقه و رفتن به رفح هستند. ما شاهد تراکم بیشتر آوارگان در منطقه‌ای کوچک و کوچک‌تر هستیم که فاقد بهداشت، دسترسی به غذا، پناهگاه، و خدمات درمانی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
حداقل نارنگی یافا راتحریم کنین به احترام فلسطینیهاتوهرمیوه فروشی میری زده نارنگی یافا