استاد دانشگاه آمریکایی گفت جهان دیگر باید به این موضوع بیاندیشد که دکترین صهیونیسم را ریشه کن کند تا آرامش به سرزمین‌های اشغالی بازگردد.

در حالی وارد شصت و یکمین روز عملیات طوفان الاقصی می‌شویم که صهیونیست هایی که سیستم های جاسوسی و نظامیان آنان در برابر نیروهای مقاومت توان رویارویی ندارند و از آغاز حملات تاکنون دستاوردی نظامی نداشته اند و نسل کشی در غزه را در پیش گرفته اند، اذعان کرده اند که جنگ تا پایان سال میلادی جاری و چه بسا نخستین ماه سال بعد ادامه داشته باشد. به گفته یونیسف بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ تبدیل شده و کودکان که نیمی از جمعیت نوار غزه را تشکیل می دهند، اهداف حملات این رژیم هستند.

در مقابل مقاومت ساکت نمانده و ضمن انهدام روزانه چندین تانک در نبرد زمین، بر حملات خود علیه مراکز نظامی صهیونیست‌ها افزوده اند اما صهیونیست ها با سانسور رسانه ها مانع از انتشار آمار دقیق نظامیان به هلاکت رسیده می شوند.

حال باشگاه خبرنگاران جوان در گفتگو با جودیث بلو، استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی از نیویورک به بررسی و تحلیل بیشتر این موضوع پرداخته که مشورح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

تحلیل شما از فلسفه صهیونیسم با توجه به حوادث چند ماه اخیر در غزه چیست؟

جودیث بلو: جامعه بین المللی باید در جهت انحلال مسالمت آمیز و کامل رژیم صهیونیستی، بازگرداندن کنترل این سرزمین به ساکنان بومی آن و احیای همه حقوق آن‌ها تلاش کند. تنها در این صورت است که می‌توانیم انتظار بازگرداندن صلح تاریخی قبل از صهیونیسم را داشته باشیم. زمان آن فرا رسیده است که رهبران جهان به «جنایت نسل کشی» رژیم صهیونیستی در نوار محاصره غزه که از ۷ اکتبر تشدید شده است، پایان دهند. بیش از ۱۵۰۰۰ فلسطینی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند در هفت هفته گذشته در مناطق ساحلی در بحبوحه تجاوزات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

آتش بس موقت چهار روزه که دو بار تمدید شد، بار دیگر توسط رژیم اسرائیل در روز جمعه شکسته شد و محکومیت گسترده‌ای را در سراسر جهان از جمله یهودیان در غرب به دنبال داشت. اما به نظر می‌رسد این محکومیت‌ها دیگر نمی‌تواند پاسخگوی حجم زیاد جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی باشد. جهان با علم به اینکه صهیونیست‌ها به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارند، باید اقدامات لازم را برای پایان دادن به رنج بیش از ۷۵ سال فلسطین انجام دهد.

به نظر شما راه حل عملی برای مقابله با صهیونیسم چیست؟

جودیث بلو: راه حل این بحران طولانی مدت مستلزم شناسایی علت اصلی مشکل است که موضوع درک این است که فلسطین با جنایات و دروغگویی به جهان توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است. برای پایان دادن به چرخه همیشگی خونریزی‌ها و فجایع، باید فلسطین به فلسطینیان بازگردانده شود و جنبش صهیونیستی متوقف شود. اعلامیه بحث برانگیز بالفور در سال ۱۹۱۷ بود زاییده فکر رژیم‌های غربی بود که بدون مشورت با مردم بومی به یهودیان وعده وطن در فلسطین را می‌داد.

این اعلامیه که یک پروژه استعماری تلقی می‌شود، حقوق و خواسته‌های فلسطینیان بومی را که در برابر تهاجم صهیونیست‌ها و اشغال اجباری سرزمین خود مقاومت کرده اند، نقض می‌کند.

در سال ۱۹۴۸، شبه نظامیان صهیونیست یک پاکسازی قومی وحشیانه را انجام دادند که به نکبت یا فاجعه معروف شد. آن‌ها بیش از ۵۰۰ روستا، شهر و شهر فلسطینی را ویران کردند، حدود ۱۵۰۰۰ فلسطینی را کشتند و حدود ۷۵۰۰۰۰ فلسطینی را از خانه هایشان اخراج کردند. صهیونیست‌ها ۷۸ درصد از فلسطین تاریخی را به تصرف خود درآوردند و تنها ۲۲ درصد را برای فلسطینیان باقی گذاشتند که اکنون در اشغال و محاصره رژیم مورد حمایت غرب است.

تحلیل شما از اوضاع فعلی این روز‌ها در غزه چیست؟

جودیث بلو: این رژیم فاقد «اخلاق» است و هر کاری از جمله قربانی کردن جان مردم فلسطین و جان یهودیان در راه شر صهیونیسم برای رسیدن به هدف خود برای داشتن کشور انجام خواهد داد. به توجه به شرایط فعلی احتمال قصد اسرائیل برای پاکسازی غزه را نمی‌توان رد نکرد و همه چیز زمانی ممکن است که شما با شر سروکار داشته باشید و اسرائیل شر محض است.

جودیث بلو محقق، استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی از نیویورک است. وی در زمینه مسائل مربوط به خاورمیانه تحقیقات و سخنرانی‌های زیادی انجام داده و برای تکمیل تحقیقاتش بار‌ها به کشور‌های خاورمیانه از جمله ایران، عراق، پاکستان، سوریه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است. از اوی مقالات زیادی در روزنامه‌های آمریکایی منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
این استاد هم بدبخت وبرده هست حرفی میزنند کی اهمیت میدهد در آمریکا ارزش دلار از تمامی استادان ودانشجویان وعاقلان بالا تر است‌
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۱۸۸۰۰ نفر شهید و بیش از ۵۱۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد که تعداد کشته شدگان جنگ در نوار غزه به ۴۵۰ نفر رسیده است. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت سه ماه است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از خط قرمز عبور کرده‌ است.
که ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از خط قرمز در نوار غزه عبور کرده‌ است.
و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند.
تعداد شهدای غزه به ۱۸۶۰۸ نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۵۰۵۹۴ نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
دولت آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
ارتش آمریکا شریک جرم اسرائیل است.
کشورهای اروپایی شریک جرم اسرائیل هستند.
مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
ارتش رژیم کودک کش آمریکا جنایتکار از خط قرمز عبور کرده‌ است.
ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده‌ است.
شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است دیگر حق صلاحیت وتو کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ندارد و تاکنون هم نداشته است.
آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و از سال 1945 تاکنون برزگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
آقای گوترش تا حالا هم خیلی دیر اقدام کرده است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
۱۰:۱۶۱۶ آذر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا غرب جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا عربستان سعودی جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا امارات جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا اردن جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا ترکیه جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا باکو جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا مصر جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۲۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.

اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت آمریکا جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت انگلیس جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۱۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
چگونه جنایات رژیم صهیونیستی را می‌توان پیگیری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
باید به فکر سازمان ملل باشند !!!
بی خاصیت ترین سازمان بین ملل !!!
آدم حالش بهم میخوره از بی عرضگیش !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
سکوت مجامع حقوق بشری در مقابل جنایات صهیونیست ها بیانگر فقدان انسانیت و تبلور وحشی‌گری اسرائیلی ها است .
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مقامات و سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل در منطقه بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
در کودک کشی های غزه همه ادعای حقوق بشری و دموکراسی و مبارزه با تروریسم و. ..... امریکا و غرب دروغ از اب در امد و همه ان ژست های سیاسی و حقوق بشری غرب برای کلاه گذاشتن و فریب افراد و ملل ساده لوحی مثل من بوده است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

نیروی هوایی آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.

حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری + فیلم ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است
که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۱۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
اخیرا چقدر اساتید امریکا مهم شدند در صدر اخبار
آخرین اخبار