سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۸۰ درصدی تعهد اشتغال ایجاد شده در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ درصدی تعهد اشتغال ایجاد شده در استان کرمانشاه محقق شده است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۸۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه محقق شد و ۲۵ هزار و ۵۵۹ شغل در سامانه ملی رصد از ابتدای سال تاکنون ثبت شد. در هشت ماهه ابتدای امسال ۴۵۰۰ دادخواست اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه در سامانه جامعه روابط کار ثبت و ۴۰۰۰ رسیدگی و رأی صادر شده است.

وی عنوان کرد: ۲۰ شعبه مرجع تشخیص و ۱۲ شعبه حل اختلاف در استان کرمانشاه به صورت فعال اختلافات کارگری و کارفرمایی را حل و فصل می‌کنند. میانگین رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه ۱۱۳ روز بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش تعداد شعبات رسیدگی، در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۹ روز و در پایان ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ به کمتر از ۲۵ روز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مراجع تشخیص استان کرمانشاه ۳۵ درصد آرا و در مراجع حل اختلاف ۲۵ درصد آرای صادره به صورت سازشی صادر شده است. پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، حق اجتماعی کارگر بوده، لذا ضرورت دارد کارفرمایان در پرداخت حق بیمه اهتمام داشته باشند.

وی درباره وضعیت عملکرد اعتبارات جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ویژه دستگاه‌های حمایتی عنوان کرد: از سهمیه ۱۳۲۵ میلیارد تومانی ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون ۸۷ درصد تخصیص یافته و تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان به میزان ۳۰ درصد آن جذب شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.