سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا ؛ تعطیلی مدارس ۴ شهرستان استان سمنان

با مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان سمنان، مدارس همه مقاطع تحصیلی ۴ شهرستان استان سمنان، فردا، چهارشنبه ۱۵ آذر، تعطیل است و آموزش‌ها به صورت غیر حضوری خواهد بود.

حمیدی جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان در این جلسه همچنین از غیرحضوری شدن فعالیت پیش دبستانی‌ها ومدارس ابتدایی شهرستان‌های شاهرود و دامغان در روز چهارشنبه پانزدهم آذر ماه خبر داد و گفت: از امروز تا پایان هفته فعالیت خردایش معادن از فاصله ۲۰ کیلومتری شهر‌های سمنان و گرمسار تعطیل شد.

وی همچنین ازابلاغ مصوبه این کارگروه به پلیس راهور و پلیس راه برای جلوگیری از تردد وسائط نقلیه دودزا در معابر شهری وجاده‌های استان از امروز تا پایان هفته خبرداد.

بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی پایداری آلودگی هوا در سمنان تا پایان هفته ادامه دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان صبح امروز شاخص آلودگی هوای این استان را میانگین ۱۵۳ و برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام کرده بود.

بهرامعلی ظاهری گفت: مطابق با هشدار نارنجی هواشناسی ، خودداری شهروندان برای حضور شهروندان در فضای باز بخصوص پرهیز گروه‌های سنی کودک و کهنسال، مادران باردار و بیماران قلبی و ریوی الزامی است.

در دسته بندی شرایط آلودگی هوا شاخص بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۰ به بالا خطرناک تعریف شده است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان هم نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

براساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضعیت قرمز (آلودگی هوا) به شرح ذیل می‌باشد:

ماده ۴۱- مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون《هوای پاک، در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند. در این شرایط به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلین حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش منطقه، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.