سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن‌سازی گردنه‌های برف‌گیر لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از ایمن‌سازی گردنه‌های برف‌گیر این استان خبر داد و گفت: ۳۸ راهدارخانه در محور‌های لرستان فعال است.

مرتضی شیروانی با اشاره به برف‌گیر بودن گردنۀ گاماسیاب در دلفان، اظهار داشت: ۵۰ عدد تابلو برای ایمن‌سازی و هدایت رانندگان وسایل نقلیه در هنگام بارندگی و کولاک‌های شدید در این منطقه نصب شده است.

وی با تأکید بر نصب چراغ چشمک‌زن در پیچ‌ها و نقاط خطرناک لرستان مانند گردنه‌های برف‌گیر دلفان و الیگودرز، افزود: ۱۰ کیلومتر از محدودۀ گردنۀ گاماسیاب شانه‌سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر خط‌کشی برای آشکارسازی سطح راه در گردنۀ گاماسیاب انجام شده است، عنوان کرد: دهانۀ پل‌های مسدودشده برای هدایت رواناب‌های ناشی از بارندگی بازگشایی شده است.

شیروانی با اشاره به تجهیز و نوسازی راهدارخانۀ گاماسیاب به وسایل گرمایشی برای اسکان مسافران در فصل سرما و هنگام بارندگی، بیان کرد: ۲۰ نقطه حره خاکی برای ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در این منطقه ایجاد شده است.

وی با تأکید بر خط‌کشی ۴۵ کیلومتر برای آشکارسازی سطح راه در گردنه گشور، گفت: ۲۵ نقطه حرۀ خاکی طولی نقطه‌ای در نقاط پرتگاهی این منطقه برای جلوگیری از بروز حوادث در فصل بارندگی ایجاد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به نصب ۵۰ عدد تابلو برای آشکارسازی مسیر و هدایت رانندگان در گردنه‌های برف‌گیر، ابراز کرد: پنج عدد چراغ چشمک‌زن در پیچ‌ها و نقاط خطرناک نصب شده است.

شیروانی با تأکید به بازگشایی دهانۀ پل‌های مسدودشده به تعداد ۱۰ دهنه در گردنه‌های برف‌گیر لرستان، اظهار داشت: ۳۰۰ عدد چشم‌گربه‌ای برای آشکارسازی حاشیۀ راه در گردنۀ گاماسیاب و گشور نصب شده است.

 وی افزود: تجهیز ۳۸ راهدارخانۀ لرستان به مصالح شن و نمک به‌ویژه در انبار راهدارخانه‌های گاماسیاب و گشور برای نمک‌پاشی سطح راه و جلوگیری از یخ‌زدگی انجام شده است.

برچسب ها: گردنه ، برف ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.