معاون فنی و اجرایی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: امکان هشت خطه شدن گردنه اسدآباد به علت اشکال فنی وجود ندارد.

 سیدمحسن حسینی در شورای ترافیک اسدآباد افزود: با توجه به شرایط زمین شناسی گردنه اسدآباد، این گردنه امکان تعریض و هشت خطه شدن را ندارد و از نظر فنی شدنی نیست ضمن اینکه در سال ۹۸ نیز گردنه فوق دچار رانش شده است.

او با تأکید بر فرهنگ‌سازی استفاده از زنجیر چرخ در گردنه اسدآباد در شرایط بارش برف تأکید کرد: دپوی ماسه و نمک اکنون یکی از اولویت‌های مهم راهداری در طرح زمستانه بوده و فعلا راهداری هیچ گونه طرح امانی نمی‌تواند انجام دهد و باید خود را برای طرح زمستانه آماده کند.

حسینی همچنین با اشاره به نصب نیوجرسی و روشنایی در گردنه اسدآباد تصریح کرد: پس از اجرای طرح نصب نیوجرسی در محور گردنه اسدآباد به عنوان یکی از محور‌های حادثه خیز استان و کشور خوشبختانه آمار بزرگ تصادفات و منجر به مرگ در این محور حادثه خیز حذف و به صفر رسیده است و هزینه‌ای که برای این طرح استراتژیک انجام شده است در هیچ شهرستان دیگری انجام نداده ایم.

او با بیان اینکه طبق قانون بودجه اعتبارات احداث راه روستایی به طور کامل استانی شده است، افزود: ۹۸ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان همدان آسفالته هستند و در شهرستان اسدآباد هم هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار که آسفالت نشده باشد نداریم.

برچسب ها: راهداری ، گردنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کندن کوه و سخره ها با دستگاه پیکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
جاده اسدآباد _ سنقر تعریض و ۴ بانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
نصب نیوجرسی و ۴ بانده کردن جاده ملایر نهاوند اسدآباد ضروری است