سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه عازم روسیه شد

وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشور‌های ساحلی خزر در مسکو عازم روسیه شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشور‌های ساحلی خزر در مسکو عازم روسیه شد.

این نشست در چارچوب برنامه سالانه پنج وزیر امور خارجه کشور‌های ساحلی است که طی آن مهمترین موضوعات مرتبط با این پهنه آبی مطرح می‌شود.

امیر عبداللهیان علاوه بر شرکت در نشست خزر، دیدار‌های دو جانبه‌ای نیز با وزیران خارجه حاضر در نشست خواهد داشت.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه  در آستانه سفر به پایتخت روسیه برای حضور در اجلاس وزرای خارجه کشور‌های حاشیه خزر این منطقه را دارای اهمیت ویژه در سیاست همسایگی ایران دانست. نشست سالانه وزیران خارجه کشور‌های ساحلی دریای خزر فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار می‌شود و در این اجلاس مهمترین موضوعات مرتبط با دریای خزر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وزیر امور خارجه عصر دوشنبه در این باره در فضای مجازی نوشت: به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های حاشیه دریای خزر و پیگیری موضوعات دو جانبه و منطقه با وزیر خارجه روسیه و دیگر همتایانم، عازم مسکو هستم.

وزیر امور خارجه افزود: اهمیت همکاری و مشارکت جمعی با وجود فرصت‌های اقتصادی متنوع و چالش‌های زیست محیطی در این منطقه برجسته است. دریای خزر به عنوان شتاب‌دهنده رشد مناسبات تجاری چندجانبه میان کشور‌های ساحلی اهمیت ویژه‌ای در سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.