سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

٨٠ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا نیاز مراجعه به پزشک را ندارند

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا با استراحت در منزل و مصرف مایعات گرم درمان می‌شوند.

 زهرا محمد قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم استانی‌های عزیز در صورت بروز علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در منزل به مدت ۳ روز استراحت کامل داشته باشند و از حضور در مکان‌های پر تردد به طور جدی خودداری کنند تا خطر انتقال و ابتلا به دیگران کاهش یابد.

وی ادامه داد: آنتی بیوتیک‌ها هیچ تأثیری بر روی ویروس آنفلوآنزا ندارد، به همین دلیل نباید برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای ویروسی مصرف شوند.

 قاسمی افزود: از مهم‌ترین نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزا می‌توان به تب، بدن درد، گرفتگی عضلات، سردرد، سرفه‌های خشک، مشکلات گوارشی و آبریزش بینی می‌توان اشاره کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت:ویروس آنفلوانزا از راه‌هایی مانند پخش ذرات ریز تنفسی فرد آلوده در هوا، عطسه یا سرفه به دیگران منتقل می‌شود.

وی افزود: افراد کمتر از ۵ سال، افراد بالای ۵۰ سال، افراد با بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت، روماتیسم، نارسایی کلیه، افراد سیگاری و مادران باردار بیشتر از دیگران در معرض این بیماری هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن تاکید بر استفاده از ماسک توسط افراد مبتلا گفت: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، از حضور و قرار گرفتن در مکان‌های با تجمع بالا پرهیز کنید و از روبوسی و دست دادن، با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند به طور جدی پرهیز شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
شیراز غوغا کرده مرگ و میر آنفلونزا
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
همین حرفها رو زدین اقوام ما دیر به دکتر مراجعه کرد ریه عفونی شد و فوت شد به تازگی