سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش کانون‌های مساجد در ترویج گفتمان الگوی سوم زن

بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی هنری در کشور به صورت تخصصی در حوزه ترویج گفتمان الگوی سوم زن فعالیت دارند.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور در همایش آموزش مدیران کانون‌های خواهران در رشت گفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، یک هزار و ۲۰۰ کانون خواهران به صورت تخصصی در حوزه ترویج گفتمان الگوی سوم زن فعالیت دارند.

او با اشاره به هجمه دشمنان بر نقش زن و تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص الگوی سوم زن مسلمان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت تخصصی با برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در بستر کانون‌های مساجد شهر‌ها و روستا‌ها شروع به فعالیت کردند.

معاون ستاد کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری خواهران گیلان در خصوص ترویج گفتمان الگوی سوم زن توانسته به لحاظ اجرای برنامه‌های کیفی در کشور رتبه خوبی کسب کند.

در الگوی سوم که بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شکل گرفته است زن، هم رکن خانواده است و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، حکومتی، مشارکت اثرگذار و فعال دارد. 

الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق است؛ بر اساس الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، یک نقش تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است. 

حجت الاسلام رضا حاجتی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان هم در این مراسم گفت: از ۹۶۹ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان، ۸۵ کانون تخصصی در حوزه ترویج گفتمان الگوی سوم زن فعالیت می‌کنند.
 
او با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی همیشه مسجد برای رفع مشکلات محله و مشورت مردم با امام جماعت در رأس امور بود، افزود: در تلاشیم با برنامه ریزی درست در راستای اهمیت و جایگاه واقعی زن، آن گونه که در اسلام به نقش زن اهمیت داده شده، فعالیت‌های مفیدی در کانون‌های مساجد انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.