سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات چمدانی صنایع‌دستی تربت حیدریه به بیش از ۱۰ کشور دنیا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از افزایش صادرات صنایع‌دستی این شهرستان به بیش از ۱۰ کشور دنیا خبر داد.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: شهرستان تربت‌حیدریه یکی از شهرستان‌های شاخص در حوزه صنایع‌دستی در سطح استان و کشور است و خوشبختانه صادرات چمدانی صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش صادرات نوآوری و خلاقیت در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به‌ویژه تلفیق و کاربری سنگ عقیق به عنوان یکی از ظرفیت‌های خدادادی در معادن این منطقه است که در همین خصوص از ظرفیت مراکز علمی، دانشگاهی و مرکز رشد شهرستان استفاده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، تولیدات نمدی، بافته‌های داری، گوهر تراشی (عقیق) و رودوزی‌های سنتی به ترتیب بیشترین صادرات چمدانی را داشته‌اند که بیشتر به کشور‌های سوئد، آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، لبنان، آذربایجان، عراق، امارات و اتریش صادر شده است.

محمدی گفت: در شهرستان تربت‌حیدریه تعداد ۱۳۰۰ هنرمند در بیش از ۲۰ رشته صنایع‌دستی از جمله ابریشم‌کشی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، ابریشم‌بافی، تولیدات چرمی، خراطی، فرت بافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، منبت، زری‌بافی، رنگرزی سنتی، سفال، سرامیک، میناکاری، رودوزی‌های سنتی، حکاکی، قفل‌سازی و ... فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.