سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه به کامیاران پرتلفات‌ترین محور استان/نیاز جاده‌های کرمانشاه به ۶۰ دوربین هوشمند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : محور کرمانشاه به کامیاران پرتلفات‌ترین محور استان طی امسال بوده است.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه بدون اشاره به تعداد تلفات این محور و سایر محور‌های مواصلاتی گفت : با وجود اینکه این محور پارسال تبدیل به دو بانده شد، ولی متاسفانه همین دو بانده شدن موجب افزایش سرعت خودرو‌ها شده و شاهد حوادث رانندگی زیادی که بیشتر شامل واژگونی و خروج از جاده در آن هستیم.

وی اضافه کرد: پس از جاده کامیاران، محور‌های روانسر، اسلام آباد، کوزران و صحنه به بیستون شامل پرتلفات‌ترین جاده‌های استان کرمانشاه هستند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه راه‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه و تردد سهل‌تر و امن‌تر است اضافه کرد: اگرچه گفته می‌شود سهم راه‌ها در تصادفات رانندگی تنها چند درصد است، اما با این وجود، رعایت استاندارد‌ها از جمله تفکیک و جداسازی جاده‌های یک بانده می‌تواند کمک شایانی در کاهش تصادفات داشته باشد.

جاده‌های استان به ۶۰ دوربین هوشمند نیاز دارد

وی اضافه کرد: هم اکنون ۷۰ گشت پلیس راه در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه محور‌های پرتردد و حادثه خیز به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت زنی هستند، ولی حضور این گشت‌ها نمی‌تواند به طور قطعی از حوادث رانندگی جلوگیری کند.

زارع با بیان اهمیت توسعه استفاده از دوربین‌های هوشمند برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی، ترافیک را کنترل کرد، با توجه به افزایش خودرو و سفر‌ها بایستی از طریق فناوری و سامانه‌های هوشمند، ترافیک را سامان بخشیده و به این ترتیب از میزان حوادث جاده‌ای کاست.

وی ضرورت توسعه دوربین‌ها و استفاده از تجهیزات در جاده‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هم اکنون ۶۰ دستگاه دوربین هوشمند در محور‌های استان نصب شده است که به هیچ عنوان برای هشت هزار کیلومتر از محور‌های استان کافی نیست.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: برای رسیدن به حد مطلوب به ۶۰ دستگاه دوربین دیگر در سطح محور‌های مواصلاتی استان نیاز است که برای نصب آن‌ها جانمایی نیز شده است و تنها باید خریداری شوند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.