سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط‌کشی ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌غربی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با هدف ایمن سازی راه ها، ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تا پایان امسال خط‌کشی می‌شود.

امیر یدبیضا رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با هدف ایمن‌سازی راه‌های استان امسال بیش از دو هزار و ۵٠٠ کیلومتر از محور‌های ارتباطی خط‌کشی شده و تا پایان سال هم با خط‌کشی ۴٠٠ کیلومتر دیگر این رقم به سه هزار کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط‌کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به رانندگان نقشی مهم دارند و در محور‌های ارتباطی  استان اجرا می‌شود.

یدبیضا با اشاره اینکه خط‌کشی یک امر مستمر است، گفت: خط‌کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شوند و به طور مستقیم در دید راننده قرارگرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: هرساله، در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی‌دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت‌وبرگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی تمدید می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به ضرورت تمدید خط‌کشی محور‌های ارتباطی اضافه کرد: عواملی مانند ترافیک، تردد، وجود کارگاه‌های راهسازی، معادن، آب و هوا و نمک‌پاشی در فواصل سرد، از دلایل از بین رفتن خط‌کشی جاده‌ها محسوب می‌شود و باید هر ساله آن‌ها را تمدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.