مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه‌روز گذشته، مردم برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان یک هزار و ۵۰۰ بار با سامانه ۱۴۱ تماس گرفتند.

روح‌الله غلامی اظهار داشت: با توجه به بارش برف و ایجاد یخبندان در محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری طی روز‌های اخیر، تاکید این اداره‌کل بر خودداری از سفر‌های غیرضروری در این محور‌ها و برقراری تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان بود که مردم نیز در این خصوص همکاری مطلوبی در این زمینه داشتند.

وی افزود: مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت شبانه‌روزی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها به ویژه در مواقع بارش برف و باران مشغول خدمات‌رسانی است.

غلامی از برقراری شش هزار و ۱۹ بار تماس با سامانه ۱۴۱ در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال چهار هزار و ۶۶۴ مورد تماس برقرار شده بود که رشد ۲۹ درصد تماس‌ها در سالجاری را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به کسب رتبه دوم این اداره‌کل در نظارت و بهره‌برداری سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در سه ماهه منتهی به پایان آبان ماه امسال، گفت: عملکرد این اداره‌کل در مدیریت طرح‌های ترددشمار، ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، دوربین‌های نظارت تصویری، مدیریت ناوگان راهداری، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و تابلو‌های ترافیک‌نما و پیام متغیر بررسی و در نهایت کسب رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

غلامی با اشاره به وجود ۳۴ دوربین ثبت تخلف در محور‌های ارتباطی این استان، تصریح کرد: همچنین ۶۴ دستگاه ترددشمار، تردد در محور‌های ارتباطی استان را رصد می‌کند.

وی افزود: ۲۸ دوربین نظارتی تصویری نیز در محور‌های ارتباطی استان نصب است و نسبت به ثبت سوانح و حوادث و تخلفات جاده‌ای عمل می‌کند.

غلامی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار