سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دوره طرح «دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت» در سیستان و بلوچستان

دوازدهمین دوره طرح «دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت با عنوان دادرس به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

  آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح «دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت» با عنوان  دادرس  صبح امروز با حضور مدیرعامل، اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرستان زاهدان و دانش‌آموزان منتخب دادرس ۱۱ برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح برای دانش‌آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، گفت: دوازدهمین دوره طرح «دادرس» در ۲۷۰ مدرسه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آموزش‌ها شامل امداد و کمک‌های اولیه (احیای قلبی ریوی، آتل‌بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی)، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری بوده که با هدف کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح ویژه دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

سجادی عنوان کرد: بیش از ۸۰۰۰ دانش‌آموز استان سیستان و بلوچستان در راستای برگزاری این طرح از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح دادرس هر ساله با هدف تبیین و تقویت خودامدادی بین دانش‌آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در واقع از مؤثرترین طرح‌های هلال احمر بوده که دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.