سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

راه‌های آذربایجان شرقی باز و گردنه‌ها لغزنده است

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز و گردنه‌ها لغزنده است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

آقای رسول زاده گفت: به علت بارش برف مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌ها لغزنده است و در بارش روز‌های اخیر ۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان آذربایجان شرقی با تلاش تیم‌های راهداری برف روبی، نمک پاشی و شن پاشی شد به طوری که در عملیات راهداری زمستانی در تمامی راه‌های استان بیش از ۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته ۱۵۰ مورد راه روستایی در شهرستان‌های مختلف استان برف روبی شده است اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی در راه‌های ارتباطی تبریز، بستان آباد، هشترود، آزادراه تبریز- زنجان، هریس، چاراویماق، اهر، مرند، ورزقان، سراب، اسکو، آذرشهر و شبستر انجام شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه راه‌های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است گفت: به دنبال بارش برف روز گذشته به ۶۰ خودرو گرفتار در برف کمک رسانی شد.

آقای رسول زاده ادامه داد: این اداره کل در اجرای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری همه امکانات و استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در راه‌های پرتردد به خدمات رسانی  به شهروندان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در راه‌های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری و تعامل با مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در جاده‌ها است.

آقای رسول زاده خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی است و ترددکنندگان جاده‌ها می‌توانند از برنامه تلفن همراه ۱۴۱ و سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.