رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان شرقی گفت:در پی بارش برف در مناطق مختلف آذربایجان شرقی تردد در محور‌های مواصلاتی استان با مشکل انجام می‌گیرد.

سرهنگ کریمی نژاد گفت: سامانه بارشی جدیدی که در آستانه سال جدید وارد استان آذربایجان شرقی شده است، مناطق مختلفی از استان به خصوص آزادراه پیامبر اعظم (ص) (محدوده تونل شیبلی)، محور اهر-تبریز و آزادراه هشترود-زنجان را تحت تاثیر قرار داده است.

شدت بارش برف در محور‌های اهر-تبریز و اهر-ورزقان بسیار بالا است.

تردد در این مناطق فقط با زنجیرچرخ امکان داشته و برای جلوگیری از احتمال بروز تصادفات، جاده اهر-ورزقان تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

 تردد در گردنه‌های گویجه بل و سامبران فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

تمامی جاده‌های مواصلاتی استان به دلیل بارش‌ها، لغزنده بوده و ایمنی آن‌ها برای تردد کاهش یافته است.

در آزادراه پیامبر اعظم (ص)، ترافیک بالایی وجود دارد و در مسیر آتاجان به تونل شیبلی شاهد بارش ۳۵ سانتی متری برف هستیم که تردد را سخت‌تر کرده است.

به جز مسیر اهر-ورزقان، تمامی محور‌های مواصلاتی استان نمک پاشی و برف روبی شده و تردد برقرار است.

با توجه به احتمال یخ زدگی جاده‌ها و مناسب نبودن شرایط جوی، از رانندگان عزیز خواهشمندیم از تردد‌های غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند و در صورت ضرورت نیز با سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی از حرکات مخاطره آمیز و توقف در حاشیه جاده‌ها پرهیز کنند.

رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز گفت: بارش‌ها در شهرستان‌های مراغه، میانه و هشترود کم بوده و راه‌های روستایی در این مناطق بسته نیست.

 فقط راه‌های روستایی قسمتی از بستان آباد، اهر، کلیبر و ورزقان و به خصوص روستا‌های کوهستانی به صورت انگشت شمار بسته است.

 از رانندگان عزیز خواهشمندیم مراعات همکاران راهداری که با تلاش شبانه روزی در جاده‌ها سعی در برف روبی و کمک به رانندگان دارند را داشته باشند. متاسفانه روز گذشته در زمان امدادرسانی یکی از مهندسان به رانندگان ماننده در جاده، خودروی دیگری با وی برخورد کرده و راهی بیمارستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار