سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ون‌کافه‌ها در ۹ منطقه تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری درباره آخرین وضعیت ون‌کافه‌ها در تهران توضیحاتی ارائه داد.

سعيد بيگى مديرعامل شركت ساماندهى مشاغل شهردارى تهران اظهار كرد:  براساس قواعد شهرداری گفتیم که ون کافه باید حتما خودرو باشد و نصب کانکس و کیوسک ممنوع است،  بنابراین به آنها فرصت یک‌ساله دادیم تا تبدیل به احسن کنند. هر منطقه با توجه به ویژگی خود این کار را شروع کرد. ون کافه ها بیشتر علاقه داشتند که در شمال شهر حضور پیدا کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۰ سخت گیری را بیشتر کردیم. امروز ۳۸ ون کافه دارای مجوز هستند و تا آخر ماه به ۵۹ مورد نیز خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر شهرداری تهران با بیان اینکه ۹ منطقه تهران درگیر حضور ون کافه‌ها هستند، افزود: آنهایی که در این درگاه مجوز می گیرند به سامانه شهرداری بیایند تا فضای کسب و کار به صورت عادلانه برای همه باشد. شهرداری هم براساس ملاحظات ترافیکی مکان‌هایی را مشخص می‌کند. هفته گذشته نامه ای به استاندارد زدیم تا استاندارد ون کافه را تعیین کنند و از این طریق ایمنی تأمین شود البته گفته‌ایم که این استانداردها آنقدر سخت گیرانه نباشد که افراد نتوانند کار کنند؛ هیچ رویکرد ممانعتی نداریم و فقط می‌خواهیم ساماندهی کنیم.

او تأکید کرد: ون‌کافه مجاز یعنی وسیله‌اش استاندارد است، قوانین اصناف را رعایت می‌کند و در محلی قرار می‌گیرد که شهرداری مشخص کرده است. مجوزها را سه ماهه صادر می‌کنیم و ۳۸ نفر برای فصل پاییز مجوز داشتند. در رابطه با بازه زمانی مجوز باید بگویم که سه ماهه مجوز می‌دهیم چون بیم ایجاد حقوق مکتسبه می‌رود و شهر یک ظرفیت دارد. مکان ون‌کافه ها در هر منطقه مشخص است و براساس ترافیک و موضوعات عابر پیاده دسته بندی می شوند. پیش بینی ما این است که در صورت ایجاد سامانه همه موارد قابل رصد است. برای مجوز هزینه ای دریافت نمی شود و تنها اجاره دریافت می شود.

او سپس به ساماندهی مشاغل در بازار اشاره کرد و گفت: در بازار سه موضوع داریم؛ تولید ، توزیع و عرضه. تولید در بازار عاقلانه نیست چرا که بازار ظرفیت تولید ندارد. به همین دلیل املاک مسکونی به انبار و محل تولید تبدیل شده‌اند. چند صنف از نظر ایمنی خطرناک هستند، صنف تولیدکنندگان کفش دست دوز اولین است. سال گذشته تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی بستیم و اولویت ما با همین صنف است که بعد از ایجاد مجتمع کارگاهی از شهر خارج شوند. صنف کفاش‌های دست دوز بیشترین آسیب را دارند. در مرحله بعد تولیدکنندگان پوشاک نیز در حال پیگیری هستند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از این صنف فعال هستند، از نظر ترافیکی مشکلاتی ایجاد می‌کنند. هدف ما این است که بازار به محلی برای نمایش نمونه تبدیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.