سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبیین هویت تاریخی شهر جهانی یزد با تکیه بر نشانه‌های شهری

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: رویکرد اصلی شهرداری در طراحی و نصب نشانه‌های شهری تبیین هویت تاریخی و گردشگری جهان‌شهر یزد است.

حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طراحی و نصب ۱۱۰ نشانه شهری در سطح شهر یزد در مدت دو سال گذشته گفت: در این نشانه‌ها به موضوعات فرهنگی، مذهبی (ایثار و شهادت)، صنایع دستی، صنایع نساجی و بخش مهم میراث جهان‌شهر یزد پرداخته شده است.

او با بیان اینکه بخش بزرگی از فرهنگ و میراث یزد را مراسم عزاداری و جشن‌های مذهبی و تاریخی در برگرفته افزود: شهرداری با استفاده از نشانه‌های شهری مناسبتی شامل نورپردازی، آذین بندی، رنگ‌آمیزی، نماد‌های نوری و احجام حال و هوای شهر را با هر یک از این مراسم تطابق داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: امسال نیز شهرداری با توجه به همزمانی سه رویداد پیش رو شامل انتخابات، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، برنامه‌های خود را در بحث طراحی و نصب نماد نشانه‌های شهری، به این سه موضوع اختصاص می‌دهد به نحوی که هویت تاریخی مردم یزد در سه مقوله سیاسی، مذهبی و فرهنگی را به جهانیان معرفی می‌کند.

رحیمدل با تاکید بر اینکه فضا‌های شهری محل تعاملات اجتماعی است و این تعاملات درمکان‌هایی دیده می‌شود که برای شهروندان حس امنیت و حس تعلق را فراهم می‌کند، گفت: وجود نشانه‌های شاخص علاوه بر زیبایی، کیفیت فضا را به نحوی ارتقاء می‌دهد که بر ذهن انسان نقش می‌بندد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.