سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقـه‌ای کرمان عنوان کرد:

تامین پایدار آب شرب از سد جیرفت

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان گفت: پروژه آبرسانی به شهر‌های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت آب پایدار در اختیار مردم قرار می دهد.

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به شهر‌های جیرفت و عنبرآباد و بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف آباد گفت: با توجه به بحرانی بودن شرایط کمی و کیفی منابع آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، جهت حل این معضل و جلوگیری از تنش‌های اجتماعی پیش رو و مهاجرت اهالی منطقه، طرح آبرسانی به شهر‌های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به میزان ۲۹.۱ میلیون مترمکعب در سال در دستور کار قرار گرفت، که در صورت تامین اعتبار مناسب امکان اتمام طرح تا پایان دولت سیزدهم میسر می‌باشد.

وی تصریح کرد: قطر لوله خط انتقال از سد جیرفت تا تصفیه خانه آب جیرفت ۱۰۰۰ میلیمتر می‌باشد و از لوله فولادی و چدنی استفاده می‌شود که جمعاً حدود ۷۰۹۰۰ متر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر‌های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به پیمانکاری جنرال مکانیک و با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در پروژه آبرسانی سد جیرفت گفت: در حال حاضر تجهیز کارگاه و آغاز عملیات خاکی دکاپاژ، عملیات نقشه برداری و پیاده سازی مشترک مسیر خط انتقال و احداث جاده، حفاری ترانشه، تامین لوله و اجرای خط لوله در حال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در ادامه در خصوص پروژه بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف آباد جیرفت اظهار کرد: استان کرمان به دلیل واقع شدن در گستره فلات مرکزی ایران، استانی خشک و کم آب محسوب می‌شود و با کاهش نزولات آسمانی در طی ۱۵ سال اخیر و برداشت غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی لازم است تا حداکثر توان جهت برنامه ریزی مناسب در اجرای طرح‌های بهینه سازی مصرف آب‌های سطحی موجود انجام گیرد.

وی افزود: در همین راستا، احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی به منظور استفاده بهینه از منابع آب سطحی، به عنوان یک راهکار اساسی برای مقابله با وضعیت کنونی منابع آبی مورد توجه می‌باشد.

علی رشیدی تاکید کرد: بند انحرافی وکانال انتقال آب نجف آباد جیرفت با هدف انحراف، تامین و انتقال آب مورد نیاز اراضی تحت پوشش، تامین آب مورد نیاز انهار سنتی و جلوگیری از تخریب سردهنه‌های نهر‌های سنتی در مواقع سیلاب در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۴درصد در حال انجام می‌باشد.

برچسب ها: آبرسانی ، منابع آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.