سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز سواحل مکران در اولویت قرار دارد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رفع ۳۵۰ نقطه پرخطر و حادثه‌خیز در سواحل مکران جزو برنامه‌های اولویت‌دار امسال سازمان راهداری است.

اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که دولت، وزارت راه وشهرسازی را مسئول آن قرار داده است. طبق  آمار‌های اعلام شده توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در کشور ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز وجود  دارد و از این تعداد ۸۷۷ نقطه پر حادثه  است  که باید با اولویت برطرف شود.

پیش از این مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای حمل ونقل، گزارشی از اصلاح نقاط پرتصادف شبکه جاده‌ای کشور در یک سال گذشته ارائه کرد که طبق این گزارش با همکاری پلیس راهور فراجا ۸۵ نقطه پرخطر رفع و اصلاح شده و اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه خیز نیز در دستور کار امسال قرار گرفته و در حال اجرایی شدن است.

از سوی دیگر برخی از این نقاط حادثه خیز در کشور در اطراف شهر‌های بندری و سواحل مکران قرار دارد که با توجه به توسعه و ابلاغ سیاست‌های دریا محور در این مناطق باید هرچه سریعتر برنامه ریزی‌های لازم برای رفع آن‌ها توسط دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

براساس این گزارش توسعه سواحل مکران یکی از برنامه‌های راهبردی است که با ابلاغ از سوی رهبر انقلاب در برنامه‌های تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گرفته است. توسعه سواحل، جمعیت‌پذیر شدن، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل کالا و بار و در نهایت توسعه این منطقه و بهره‌مندی از این فرصت و ظرفیت بی‌نظیر با داشتن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه دریایی امکانی است که چند سالی است برنامه‌ریزی برای آن آغاز شده است.

هم‌اکنون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر و فعالیت‌های بندری در حال انجام است. به دنبال آن تکمیل جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی نیز جزو سیاست‌هایی است که شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در بخش راه‌های اصلی و آزادراه و بزرگراه‌های منطقه جنوب ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نگهداری راه‌های اصلی و ساخت و نگهداری راه‌های فرعی در برنامه قرار داده اند.

بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل از یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر راهی که در نوار جنوب کشور وجود دارد، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر احداث شده است و مابقی نیز در دست احداث و تبدیل از راه فرعی به راه‌های اصلی و استاندارد است. در عین حال، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهبود عملکرد این منطقه مهم در جنوب کشور تلاش کرده است تا نقاط پرحادثه و خطرآفرین در این منطقه مهم را رفع خطر کند.

در همین رابطه رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در  گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص  تمهیدات  سازمان راهداری  در سواحل مکران گفت:  سازمان راهداری در برنامه امسال  رفع نقاط حادثه خیز و پرخطر ۳۵۰ نقطه در نوار ساحلی جنوب را در برنامه قرار داده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا این اقدام در کنار سایر اقدامات توسعه‌ای در نوار ساحلی جنوب ایران، فرصتی را برای ایمنی بیشتر برای ترددکنندگان در این مسیر‌ها ایجاد کند.

به نظر می‌رسد، مجموعه دولت در حال تلاش برای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران است و با این کار بناست تا چند سال آینده نوار ساحلی جنوب ایران به منطقه‌ای پررونق و توسعه یافته برای زندگی، تردد و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تبدیل شود.

پیش از این هم صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اعلام کرده بود: اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور به ویژه در بسیاری از نقاط پر خطر نیازمند تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم است که در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را برای تخصیص اعتبار انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.