سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند احداث تونل کوهرنگ ذره‌ای پیشرفت نداشته است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تونل کوهرنگ سوم که ۲۰ سال است اجرای ان طول کشیده اکنون سال‌هاست معطل مانده و سد آن متوقف است و در دولت سیزدهم ذره‌ای پیشرفت نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تونل کوهرنگ سوم که ۲۰ سال است اجرای ان طول کشیده اکنون سال‌هاست معطل مانده و سد آن متوقف است و در دولت سیزدهم ذره‌ای پیشرفت نداشته و تونل بهشت آباد و سد آن نیز هیچ پیشرفتی نداشته است.

 محمد نورصالحی عصر امروز در نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود و بیان مطالبات مردمی در این بخش به وزیران کشور و نیرو در حال برگزاری است، افزود: وضعیت شهر اصفهان، محیط زیست، فضای سبز، آثار تاریخی مسجد جامع و پل‌های تاریخی آثاری از فرونشست دارد، بیمارستان غرضی ممکن است به زودی تخلیه شود و جریان دائمی آب در زاینده رود راهکار حل این مشکل است.

او با بیان اینکه مردم مجلس، دولت و شورا را از یکدیگر جدا نمی‌دانند، امروز از امام جمعه خواستیم تدبیری بیندیشند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم وزیران امروز مصوب کنند پمپاژ تونل سوم شروع و عملیات سد آن نیز آغاز شود، تونل و سد بهشت آباد نیز همزمان باید آغاز شود و انتقال آب از جنوب استان نیز باید با جدیت دنبال شود.

نورصالحی بیان داشت: ما نمی‌گوییم آبی برای شرب منتقل نشود، اما تخصیص یزد از تونل سوم بود که امروز یک قطره آب ندارد و حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب و صنعت از زاینده رود به یزد می‌رود که انتقال آب صنعت باید متوقف شود، زیرا این‌ها منابع ملی است، آب اصفهان نباید به یزد برود و صنعت استان اصفهان ناچار باشد پول بدهد و آب دریا بخرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: اگر قرار بوده طرح بن- بروجن موقتی باشد چرا چند میلیارد تأسیسات برای آن ایجاد شده است.

علی صالحی تاکید کرد: اگر امروز مصرف آب شرب چهارمحال ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب است چرا بیش از ۴۲ میلیون متر مکعب آب به نام شرب به این استان انتقال می‌یابد و خواهش می‌کنم به رئیس جمهور اطلاعات صحیح انتقال یابد.

مصطفی نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: ما برای آرزو‌های خود از جمله نابودی رژیم صهیونیستی شمارشگر معکوس گذاشته ایم، برای بهشت آباد، کوهرنگ سه و انتقال آب دریا هم بنا داریم شمارشگر معکوس در دروازه دولت نصب کنیم.

امیر سامع، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بیان داشت: اگر بتوانیم مجوز زیست محیطی طرح بهشت آباد را همین امروز گرفته و پیمانکار از فردا صبح کار خود را آغاز کند و اعتبارات آب جنوب استان امروز تأمین شود می‌توانیم به مردم این خبر را بدهیم که مشکلات در حال حل شدن است.

منبع : ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.