سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصه‌گویی یکی از ابزار‌های مهم تربیتی کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزار‌های مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل‌گیری شخصیت آن‌ها نقش مهمی دارد.

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز در سنندج با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره نسبت به رویداد‌های ارزشی و جاری در بطن جامعه همراه بوده و تلاش کرده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در راستای رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های ملی داشته باشد.

حمیدرضا گوهری افزود: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزار‌های مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل‌گیری شخصیت آن‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها نقش مهمی دارد.

 وی با بیان اینکه قصه، زبان حال دورن انسان است، افزود: قصه پلی میان نسل‌های گذشته و آینده و زبانی است که قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: با توجه به اتفاقات دردناکی که این روز‌ها در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است در جشنواره قصه‌گویی نگاهی ویژه به این بخش هم وجود داشت.

جشنواره‌های قصه‌گویی زمینه ساز ترویج فرهنگ قصه‌گویی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: قصه‌گویی هنری است که از گذشته‌های دور به جا مانده است و ما باید تلاش کنیم کودکان را به موضوع قصه‌گویی عادت داده و این مسئله را جدی بگیریم.

عبدالعلی اسفندیاری افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش باید برای ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه تلاش کنند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی کمک زیادی به ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه می‌کند، خاطرنشان کرد: قصه‌گویی بخشی از فرهنگ گذشته ما در انتقال مفاهیم مختلف ارزشی، دینی و فرهنگی جامعه است که می‌توان از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج یادآور شد: امروزه با توجه به گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، قصه‌گویی کم‌رنگ شده است، لذا باید توجه کنیم که قصه‌گویی را به زیست خانواده‌ها بازگردانیم و از ابزار قصه برای انتقال مفاهیم گدشتگان به نسل امروز برگردانیم.

اسفندیاری گفت: در تمامی خانواده‌های ایرانی، کودکان با قصه بزرگ می‌شوند که این فرصت را باید برای انتقال مفاهیم فرهنگی مغتنم بدانیم.

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کردستان در روز‌های ۲۴ و ۲۵ آبان ماه با حضور ۴۰ قصه‌گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.