بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کردستان روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان جاری در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از رقابت ۴۰ قصه‌گو در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و گفت: مرحله استانی این جشنواره ملی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان جاری در سنندج برگزار می‌شود.

حمید رضا گوهری افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش ملی، مدرن و کلاسیک و بخش بزرگسال، ۱۵ نفر اعضا دختران و پسران، سه نفر در بخش زبان اشاره، سه نفر در بخش پدربزرگ مادربزرگ‌ها و یک نفر نیز در بخش غزه، به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت دوره کودکی و تأثیر این سنین در شکل‌گیری فرهنگ‌سازی، گفت: هر زمانی که ما بخواهیم فرهنگی را در جامعه نهادینه کنیم باید از بچه‌ها و نسل کودک شروع کنیم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، استفاده از زبان قصه‌گویی را گزینه مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ در سنین پایین دانست و افزود: قصه‌های زیادی وجود دارد که باید برای بچه‌ها روایت شود تا فرهنگ‌سازی شود.

گوهری به رویکرد جدید این دوره از جشنواره که همان عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی است پرداخت و در این‌باره گفت: روند قصه‌گویی در سال‌های گذشته به گونه ای بود که بیشتر بچه‌های کانون و کسانی که آموزش داده می‌شدند در آن شرکت می‌کردند؛ اما امسال با توجه به رویکرد عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جشنواره، تلاش می‌کنیم تمام نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد و معلمان را سهیم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.