سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تفریحات سالم استقبال می‌کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه باید بستر‌های تفریحات سالم در کشور فراهم شود، گفت: مردم از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تفریحات سالم استقبال می‌کنند.

عزت‌الله ضرغامی روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از دهکده گردشگری دشت بهشت قم، عنوان کرد: همچنین توسعه گردشگری ساحلی و دریامحور نیز با بکارگیری کشتی‌های کروز و قایق‌های ویژه با سوخت یارانه‌ای در دستور کار قرار گرفته‌است.

ضرغامی در ادامه بیان کرد: قم یکی از قطب‌های گردشگری است و سالانه میلیون‌ها نفر به این استان سفر می‌کنند، اما زیرساخت‌های کنونی آن متناسب با جایگاه خاص آن نیست.

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در کنار اقدامات جاری در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری زیارت، در موضوع گردشگری تفریحی و توریستی نیز اقداماتی آغاز شده تا مسافران و زائرانی که وارد این استان می‌شوند استفاده حداکثری از آن داشته باشند.

ضرغامی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست دهکده گردشگری دشت بهشت قم، گفت: روستای نایه و پیرامون آن بخاطر موقعیت جغرافیایی که دارد در فصول مختلف سال بخصوص در فصل گرم سال، شرایط بسیار مناسبی را جهت امور تفریحی بوجود آورده‌است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: دهکده گردشگری دشت بهشت تا قبل از این یک بیابان بود که امروز تبدیل به یک نقطه بکر گردشگری شده‌است.

ضرغامی رفع موانع احداث و توسعه مناطق گردشگری را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم یاد کرد و ادامه داد: طی دو سال اخیر مشکلات و موانع ۵۰ طرح گردشگری در کشور برطرف شده‌است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دهکده دشت بهشت بخاطر نزدیکی به استان مرکزی می‌تواند خدمات همزمانی به مردم قم و شهر‌های اطراف بدهد.

ضرغامی با اشاره به ضرورت ورود نقدینگی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سودآور است و هزینه‌های اولیه به جیب سرمایه‌گذاران باز می‌گردد.

دهکده دشت بهشت قم با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در زیربنای ۶۴۰ هزار مترمربع در روستای نایه بخش خلجستان قم به بهره‌برداری رسید.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان است.

خلجستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به حساب می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.