افتتاح ۶۷ طرح اقامتی مایه رونق گردشگری قم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: ۶۷ طرح بسیار خوب هتل، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان درحال انجام است و بهره‌برداری از آن‌ها گردشگری قم را رونق خواهد داد.

 علیرضا ارجمندی روز چهارشنبه در مراسم هفته گردشگری در مرکز همایش‌های شهرداری قم گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تعریف شده و نزدیک به ۱۰ طرح از تعداد مذکور ۷۰ درصد پیشرفت دارند که اگر تسهیلات به آن‌ها داده شود، افتتاح شده و اشتغال بالایی در گردشگری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: شهر قم موزه ندارد و ۶ هزار اثر تاریخی استان اکنون خاک می‌خورد، این درحالیست که استان قم هویت هفت هزار ساله مذهبی دارد.

او ادامه داد: در مورد ایجاد سایت موزه قلی درویش قم مشکلی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه داشتیم که اخیرا در تهران حل شد و امیدواریم بزودی این سایت راه اندازی شود.

ارجمندی گفت: زمینی در بلوار پیامبر اعظم قم با کاربری موزه وجود دارد و آمادگی داریم همکاری لازم از سوی دیگر دستگاه‌ها را شاهد باشیم که موزه قم را اجرایی کنیم و با توجه به حضور ۱۳۰ملیت در استان و گردشگران خارجی با راه اندازی آن موزه می‌توان هویت استان را به خوبی به معرض نمایش گذاشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم بیان کرد: موزه دفاع مقدس در قم شکل گرفته‌است که اولین مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد موزه دفاع مقدس به قم داده شده‌است.

او ادامه داد: در بازار کهنه اکنون بازاری برای سوغات قم شکل گرفته‌است و در این بازار، سرای ملاحسین در حال مرمت است و فضای کسب و کار خوبی در آن شکل گرفته‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: طی ۲ سال گذشته اقدام‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی قم انجام شده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح بهسازی و مرمت بازار کهنه قم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

ارجمندی بیان کرد: در مباحث میراثی و گردشگری شهرداری قم بسیار خوب ظاهر شده‌است، این درحالیست که در بسیاری از کشور‌ها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند و این نهاد بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، درحال حاضر ۸۵ درصد مباحث مربوط به گردشگری قم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به اینکه قم به بازارچه دائمی صنایع دستی نیازمند است گفت: تعاملاتی با شهرداری، اوقاف و حرم مطهر حضرت معصومه (س) داشته‌ایم که بازارچه‌ای در مسیر زائران ایجاد شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد که با این که اشتغال زایی خوبی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار