سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۴۲ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بازسازی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴۲ مدرسه در استان نیازمند احداث، نوسازی و بازسازی است.

 حسنعلی عزت‌خواه افزود: از این تعداد مدرسه ۱۰۷ مدرسه نیاز به احداث و ۳۳۵ مدرسه بالای ۳۰ سال قدمت نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

وی همچنین تعداد مدارس بدون سیستم گرمایشی و بدون حیاط در استان را به ترتیب ۲۷۰ و ۷۱۷ مدرسه اعلام کرد و گفت:۲۳۲ مدرسه هم نیازمند به انجام ایزوگام و ۸۸۸ مدرسه دیگر نیز به گازگشی نیاز دارند.

عزت خواه ادامه داد: فضاهای آموزشی موجود در استان بویژه در شهرستان بویراحمد با تعداد دانش آموزان در حال تحصیل تناسبی ندارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی در حال تحصیل بوده که ۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش آموز آن معادل ۶۹ و ۳۹ صدم جمیعت دانش آموزی استان در هزار مدرسه شهری به تحصیل مشغول هستند.

وی تعداد مدارس روستایی استان را ۲ هزار و ۱۹۰ مدرسه با تعداد ۶۱ هزار و ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: با وجود ساخت این همه مدرسه در مناطق روستایی استان ۳۳ و ۶۹ صدم درصد جمعیت دانش آموزی استان در این مدارس در حال تحصیل است.

عزت خواه کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی را از مهمترین چالش های پیش روی حوزه تعلیم و تربیت استان دانست و از اصحاب رسانه خواست ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان را در برگزاری هر چه بهتر جشنواره خیرین مدرسه ساز و ترغیب آنها برای امر مدرسه سازی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد کمک و همراهی کنند.

فردین نیک اقبال مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گفت :در این جشنواره ۱۰۰ نفر از خیرین بنام مدرسه ساز کشور شرکت می کنند.

حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم تعداد آموزشگاهای پیش از انقلاب در استان را ۲۴۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این تعداد هم اکنون به ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.