سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳.۵ میلیون اصله نهال در زنجان تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و برش استانی آن، ۳.۵ میلیون اصله نهال طی سال جاری در زنجان تولید شد.

حسن حسینی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری وبینار کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: این طرح طبق برنامه کشوری، در بازه زمانی چهار سال و هر سال با تولید و کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در استان‌های مختلف کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: کاشت یک میلیارد اصله درخت با توجه به سهمیه بندی هر استان از سال جاری آغاز شده است که تا پایان ۱۴۰۵ نیز ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز به احتمال زیاد تمدید و یا تجدید خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، اداره کل منابع طبیعی زنجان در "‌ کوشکن "‌ تنها نهالستان مادری استان تولید نهال را از اواخر اردیبهشت سال گذشته با قوت آغار کرده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استانی این طرح تولید شده است، اضافه کرد: البته تعداد زیادی نهال گلدانی در قالب کاشت بذر و قلمه در نهالستان کوشکن زنجان در حال پرورش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: بر این اساس از اواخر ماه جاری نهال های گلدانی نیز آماده شده و به عرصه انتقال می یابد، از طرفی بخش عمده ای از نهال ها هم در هفته منابع طبیعی طی اسفند سال جاری بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، به تازگی در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: به طور طبیعی نهال های جنگلی با ۲ سال عمر قابلیت انتقال دارند لذا در بازکاشت آنها با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اینکه این مشکل برای سال های آینده نیز برطرف خواهد شد، گفت: تلاش می شود برش استانی چهار ساله با تاخیر مواجه نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.