رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر ۵۰۷ زن سرپرست خانوار و مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی هستند که برای توانمندسازی آنها اقدامات موثری انجام شده است.

علی لطیفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: از جمله برنامه‌های حمایتی بهزیستی ابهر از این گروه، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت ودیعه مسکن، کمک هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندان آنها و ارایه تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار است.

وی یکی از اقدامات مهم این اداره را تشکیل گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اعلام کرد و گفت: در این ارتباط زمینی برای کاشت و برداشت گل محمدی اختصاص یافته است که از جنبه های مختلف اثرگذاری بالایی دارد.

این مسوول ادامه داد: این طرح در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است که درآمد حاصل از فروش آن نیز در راستای بازتوانی گروه هدف خانوار مصرف می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: طبق سازوکارهای انجام شده در سال ۱۳۹۰ زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در منطقه بنارود این شهرستان توسط بهزیستی خریداری و به کاشت نهال گل بیدمشک اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به پتانسیل های این زمین زراعی، نهال گل محمدی نیز در آن کاشته و امسال اولین برداشت گل محمدی انجام شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: این طرح علاوه بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای تامین بخشی از هزینه های زندگی آنها راه اندازی شده است.

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.