سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام تمام دستگاه ها برای لایروبی اروندرود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت لایروبی اروندرود برای توسعه اقتصاد منطقه ، این موضوع را الزامی برای همه دستگاه ها خواند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سفر به آبادان و خرمشهر و بازدید آبی از بندر آبادان مسیر منتهی به بندر خرمشهر از طریق آبراه اروند گفت : لایروبی دهانه اروند رود برای عبور شناورهایی با تناژ بالا که قانون در برنامه ششم توسعه تکلیف کرده و این هم از اولویت تمام دستگاه ها از جمله سازمان پدافند غیر عامل خواهد بود.

به گفته او ملاحظات امنیتی، ملاحظات دفاعی و ملاحظات اقتصادی بعد از یک دوره چهل ساله باید بازتعریف شود و متناسب با منافع مردم منطقه و منافع ملی بتوانیم همکاری های مشترکی در بازگشایی آبراه اروند و لایروبی آن داشته باشیم که هم خرمشهر و هم بصره بتوانند از اروند رود استفاده ارزشمندی داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پیشینه دفاع مقدس در مناطق مرزی آبادان و خرمشهر اولویت بازتعریف منافع ایران و عراق ایجاد کرده و هم مرز بودن خرمشهر با عراق و سابقه دفاع مقدس در آن لزوم اولویت بازبینی منافع بین دو کشور را بیشتر کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.