توسعه تاسیسات دریایی خرمشهر با کمک متخصصان بومی

تاسیسات دریایی خرمشهر تا پایان امسال توسط متخصصان بومی توسعه می یابد.

حسین شیوا مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی کشور به همراه مدیران ارشد این شرکت از «یارد‌های ساخت و کارخانه‎ ساخت مخازن و تجهیزات فلزی و کارخانه پوشش و وزین سازی لوله این شرکت در خرمشهر» بازدید کرد.

او از تکمیل و نصب جکت طرح نفتی رسالت با وزن تقریبی ۱۹۰۰ تن تا پایان امسال به همت متخصصان داخلی خبر داد و گفت: مذاکره به‎‌منظور گرفتن سهم قابل توجهی از مگاپروژه مهم و ملی فشارافزایی پارس جنوبی برای تاسیسات دریایی خرمشهر در حال انجام است.

به گفته شیوا این طرح یکی از طرح‌های کلیدی و با اهمیت صنعت نفت و گاز کشور است که نقش به‌سزایی در تامین گاز کشور خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ظرفیت یارد‌های تاسیسات دریایی در خرمشهر را ۶۰ هزار تن در سال ارزیابی کرد و افزود: یارد صنعتی خرمشهر آمادگی دارد نیاز‌های صنعت نفت و گاز در بخش‌های مانند جکت، عرشه، گوی شناور، مخازن تحت فشار، ذخیره و نگهداری میعانات و تجهیزات پتروشیمی را در بخش‌های خشکی و فراساحلی تا تحقق ظرفیت اسمی تامین کند. از این رو، بازوی توانمند و معتبر شرکت‌های توسعه محور صنعت نفت است.

او ساخت پایانه‌های شناور (SPM) از دیگر توانمندی‌های این شرکت خواند و گفت: در همین زمینه ۲ تجهیزات به‌عنوان بزرگ‌ترین گوی‌های شناور کشور که برای طرح جاسک در حال ساخت است، پیشرفتی برابر با ۵۵ درصد را ثبت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.