سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین نمایشگاه فناورانه هوش مصنوعی «هم‌تا بازار» ۲۴ آبان گشایش می‌یابد

بزرگترین نمایشگاه فناورانه هوش مصنوعی «هم‌تا بازار» در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها و شناسایی نیاز‌های فناورانه و توسعه بازار محصولات هوش مصنوعی روز‌های ۲۴ و ۲۵ آبان برپا می‌شود.

سید مهرداد حسینی زید آبادی مدیر عامل سیناپتک و رییس ستاد برگزاری رویداد «هم تا بازار»، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری این رویداد بزرگ، اظهار داشت: این نمایشگاه فناورانه ۲۴ و ۲۵ آبان جاری با مشارکت و همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و ۱۴ وزارتخانه و همکاری موثر بخش خصوص در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت هوش مصنوعی در دنیا و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب برای توجه و تمرکز بر علوم و فناوری جدید و محصولات دانش بنیان، هدف اصلی از برگزاری آن را معرفی محصولات دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی و تجاری سازی و توسعه بازار محصولات مرتبط عنوان کرد.

زیدآبادی با اشاره به نامه نگاری جهاد دانشگاهی با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویداد بزرگ هم تا بازار گفت: از ۱۸ وزارتخانه که با آن‌ها نامه نگاری شده، ۱۲ وزارتخانه از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عتف، بانک مرکزی اعلام همکاری کرده و نماینده در رویداد «هم‌تابازار» و هم‌اندیشی هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک – تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» معرفی کرده اند.

وی همچنین درباره حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و نیز انجمن‌های علمی و تخصصی فعال در حوزه هوش مصنوعی در رویداد هم تا بازار، یکی از موضوعات مهم این رویداد را توسعه آموزش و عدالت محوری آموزشی در حوزه هوش مصنوعی عنوان کرد.

زیدآبادی با اشاره به برگزاری چهار نشست سیاستگذاری برای برگزاری این رویداد با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی گفت: امید است در طول دو روز برگزاری شاهد هم اندیشی و برگزاری مناسب این رویداد در راستای تجاری سازی ایده‌ها و شناسایی نیاز‌های فناورانه و توسعه بازار محصولات هوش مصنوعی در کشور باشیم.

«هم‌تابازار» مقدمه‌ای برای جمع شدت تمام بازیگران هوش مصنوعی کشور

معاون سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست، بن مایه اصلی رویداد «هم‌تابازار» را تجاری سازی محصولات فناورانه هوش مصنوعی دانست.

رضا زین ساز فندقی تصریح کرد: نشست‌های علمی و کارگاهی مختلفی با نگاه تجاری سازی در این رویداد پیش بینی شده و امید است در این رویداد تعداد و میزان قرارداد قابل قبولی از سرمایه گذاری بین عرضه کنندگان و بخش تقاضا را شاهد باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه، موضوع هوش مصنوعی، مسأله‌ای جدید نیست، اما موضوع مهم جهش آن است، گفت: این حوزه باید از سوی نهاد‌های علمی و دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، چرا که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تغییرات بسیاری ایجاد کرده که باید در این رویداد به این حوزه‌ها پرداخته شود.

 معاون تجاری‌سازی و امور شرکت‌ها و موسسات سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان افزود: رویداد بزرگ و ارزشمند «هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران و ذی نفعان در حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شده و در راستای رسیدن به اهداف در این رابطه به هم افزایی برسند.

رویداد «هم‌تابازار» و «هم‌اندیشی هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک – تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» ۲۴ تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این رویداد در دو بخش هم اندیشی و نیز سمینار به ارائه دستاورد‌های سازمان ها، دستگاه‌ها و شرکت‌ها با هدف توسعه بازار و بهره وری به واسطه استفاده از هوش مصنوعی خواهد پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.