سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبزیان در کرمان از مواد شیمیایی پایش شدند

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: برنامه ملی پایش باقیمانده‌های دارو، هورمون ها، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در آبزیان در کرمان اجرا شد.

زین الدینی با اشاره به رسالت‌های مهم دامپزشکی از جمله حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مدیریت بیماری‌های مشترک و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری در تولید و کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فراورده‌های دامی، افزایش راندمان و کیفیت تولید و سلامت مواد غذایی با منشأ دامی گفت: طرح جامع برنامه ملی پایش باقیمانده‌های دارو، هورمون ها، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در آبزیان انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این طرح به مدت ۴ ماه در ماهیان سردابی از جمله قزل الا و ماهیان گرمابی در مناطق راین، کوهپایه، سیرچ و شهداد نمونه برداری به منظور پایش باقیمانده‌های دارو و ... صورت گرفته است، افزود: به لحاظ ایجاد امنیت غذایی شهروندان لازم است که سلامت فراورده‌های تولیدی این صنعت توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به عنوان مرجع تخصصی و حاکمیتی این صنعت مورد بررسی و پایش قرار گیرد.

زین الدینی با بیان اینکه نمونه‌های اخذ شده بلافاصله جهت پایش به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شوند گفت: یکی از وظایف دامپزشکی بررسی سلامت فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره می‌باشد و نظارت دامپزشکی از مزارع پرورش ماهی، واحد‌های مرغداری، دامداری‌ها و سایر مراکز، کشتارگاهها، مراکز بسته بندی، مراکز عرضه و فروشگاه‌های زنجیره‌ی موادغذایی و سایر مراکزی که فرآورده‌های خام دامی را استفاده میکنند را شامل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان از آبزی پروران درخواست کرد؛ ضمن اطلاع رسانی به دامپزشکی در زمان ورود بچه ماهی به مزرعه، در صورت رخداد تلفات در مزرعه سریعا مراتب را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، آبزیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.