سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به آموزش و پرورش راهکاری مهم برای مقابله با آسیب‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تنها راه مصون بودن جامعه از آسیب‌های اجتماعی توجه به آموزش و پرورش است و در این ارتباط این نهاد باید در تخصیص اعتبارات، منابع و امکانات به عنوان اولویت نخست به شمار رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: مهمترین رویکرد دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان در کنار پرداختن به پروژه‌های عمرانی توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

محسن حسین میرزایی افزود: با توجه به اعلام آمادگی این استان برای میزبانی از رییس جمهور و هیات دولت قرار شد دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد‌های خود را در خصوص ارتقای موضوعات فرهنگی و اجتماعی پیشنهاد دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در کنار تصویب طرح‌های عمرانی طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مفیدی نیز در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری به تصویب برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود اتفاق‌های خوبی در سفر دوم رییس جمهور به استان در بخش فرهنگی برای این استان رقم بخورد.


بیشتر بخوانید


حسین میرزایی اضافه کرد: با وجود گام‌های برداشته شده در خصوص عدالت آموزشی، اما همچنان استعداد‌های برتری در مناطق مختلف وجود دارد که نباید اجازه داد این استعداد‌ها بدون استفاده بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هیچ دستورالعلملی برای شناسایی و ساماندهی استعداد‌های برتر در مناطق محروم و دورافتاده وجود ندارد، اما ما مسوولان می‌توانیم با اندیشیدن راهکار‌های اساسی فکری منطقی برای ساماندهی این دانش‌آموزان انجام داد.

وی بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به آحاد جامعه است تاکید کرد: این سرزمین دارای استعداد‌های زیادی در مناطق مختلف به خصوص دورافتاده و محروم است که شناسایی این توانمندی‌ها و زمینه سازی برای تبدیل آن‌ها به افرادی تاثیرگذار برای نظام اسلامی ضروری است.

به گفته حسین میرزایی تنها راه مصون بودن جامعه از آسیب‌های اجتماعی توجه به آموزش و پرورش است و در این ارتباط این نهاد باید در تخصیص اعتبارات، منابع و امکانات به عنوان اولویت نخست به شمار رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر به آموزش و پرورش توجه شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی حل می‌شود.

وی از اداره کل آموزش و پرورش به دلیل تعریف برنامه‌های موثر و ایجاد فرصت‌های برابر در خصوص توزیع امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای رسیدن به عدالت آموزشی تقدیر کرد.

حسین میرزایی ترویج، بسط، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان تاثیر مثبتی بر سایر امور دارد.

وی یادآور شد: پرداختن به مساله نماز در آموزش و پرورش باید در صدر باشد و معلمان باید تلاش کنند دانش آموزان را با تدبیری خاص به نماز علاقمند کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مدرسه‌ها از داشتن نماز جماعت محروم هستند تاکید کرد: راه‌اندازی نمازخانه‌های استاندارد و در بهترین مکان مدرسه و استفاده از همکارانی که دارای قابلیت و استعداد هستند به عنوان نماز جماعی ضروری است.

حسین میرزایی با اشار به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) گفت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی با هدف هرچه بهتر برگزار کردن طرح نماد همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.