سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی:

گیلان با تهدید جمعیتی مواجه است

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای اجرای قانون جوانی جمعیت در این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان با اشاره به موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان به این مهم توجه و سهم تعیین شده در این حوزه هزینه کنند.

او افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده گام‌های خوبی برداشته شده است که باید امور در این حوزه منسجم، هماهنگ و با سرعت بالا پیش برود.

استاندار به تهدید جمعیت در گیلان و ضرورت پژوهش‌های کاربردی برای برون رفت از این مشکل اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی یک درصد از اعتبارات پژوهشی خود را در امور مربوط به تهدید‌های گیلان از جمله جوانی جمعیت هزینه کنند.

عباسی جوانی جمعیت را از مولفه‌های قدرت و نشانگر اقتدار جامعه دانست و گفت: البته نیرو‌های سالمندی که روزی جوان بوده و برای جامعه خدمت کردند، امروز باید نگهداری و حفظ شوند.

او با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده افزود: گیلان با تهدید جمعیتی مواجه است از این رو باید در موضوع جوانی جمعیت به برش استانی توجه شود و نباید متکی به استان‌های دیگر باشیم.

به گفته استاندار گیلان، در زمان حاضر نگاه‌ها به موضوع جوانی جمعیت نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است و با اجرای این قانون اکنون توجه به این حوزه ایجاد شده و مشوق‌هایی برای فرزندآوری در نظر گرفته شده‌است.

عباسی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های مختلف گیلان باید متناسب با شرایط جمعیتی خود جلسات عملیاتی برگزار کنند، تصریح کرد: جلسات جوانی جمعیت در مرکز گیلان و شهرستان‌های استان باید کاربردی و عملیاتی باشد از این رو ضروری است تا فرمانداران و مسئولان ذیربط به این مهم توجه جدی داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.